Saturday 8 February 2014

Syed Mokhtar Al-Bukhary Yang Dibenci @anwaribrahim @cmlimguaneng @tonypua #Kajang


Admin tertarik dengan kata-kata bilionair Melayu, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary ini:

"Kaya itu bukanlah kepada diri sendiri. Kaya itu adalah kepada kumpulan perniagaan ini, kepada bangsa dan kepada orang ramai. Saya hanya memegangnya untuk sementara sahaja.

"Saya tiada keinginan untuk menyimpan kekayaan ini untuk anak dan isteri. Duit ini tidak akan kekal. Saya percaya hanya perkara yang baik yang kita lakukakan akan kekal. Bukan duit yang akan melindungi saya nanti tapi apa yang saya lakukan sekarang." [Petikan dari FB Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary Idola Kami]

Admin meluat dengan segelintir Melayu terutama Melayu PR yang sakit hati betul dengan bilionair Melayu yang banyak membantu orang Melayu dan agama Islam ini.

Admin pasti mereka ini terpengaruh dengan hasutan kebencian yang disemai dan selalu didendang oleh pemimpin PR terutama Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng dan Tony Pua. 

Admin biasa dengar ceramah Bang Non as Sate Kajangi yang selalu menyerang Syed Mokhtar al-Bukhary terutama ketika Bang Non berceramah bersama pemimpin DAP di kawasan Cina kafir. Asyik-asyik duduk ulang cerita kononnya gula selalu naik bila Syed Mokhtar ambil alih gula dari Robert Kuok! Bang Non juga puji Robert Kuok dan kutuk Syed Mokhtar. 

Yang bangangnya, admin banyak kali jugak jumpa lelebai Pas yang kononnya kuat semangat perjuangan Islamnya tapi mengutuk dan fitnah tokoh perniagaan Melayu Islam yang hebat ini.

Seorang sahabat admin yang pernah bekerja sepenuh masa di pejabat Bendahari Pas di sebuah negeri pernah menceritakan sifat mulia Syed Mokhtar Al-Bukhary yang membantu orang Islam tidak kira apa jua fahaman politik termasuklah program kebajikan anjuran Kerajaan Negeri bawah Pas (bukan politik) dan pondok-pondok pengajian agama. Sahabat admin menyatakan kejengkelan dan betapa bodohnya lelebai Pas yang tak tahu apa-apa tentang sumbangan Syed Mokhtar Al-Bukhary sehingga mencemuh dan menfitnahnya tanpa usul periksa. 

Ketahuilah lelebai PR, dengan adanya insan hebat seperti Syed Mokhtar al-Bukhary ini sekurang-kurangnya beliau dapat membantu orang Melayu dan Islam di negara kita dari sudut kedudukan ekonomi dan kebajikan rakyat.

Tengok syarikat-syarikat, kilang-kilang atau perniagaan yang dikuasai beliau, rata-rata ia telah memberi peluang pekerjaaan kepada majoriti orang Melayu Islam untuk mencari rezeki, meningkatkan potensi diri dan berbakti kepada agama, bangsa dan negara. Selain GLC yg beri peluang kepada orang Melayu, syarikat dan anak-anak Syarikat yg di bawah penguasaan beliau juga turut beri peluang. Yang bekerja di situ bukan saja orang UMNO tapi barangkali di sesetengah tempat majoriti bukan orang UMNO. Tapi, itulah, orang kita ni tak sedar diri, suka dengki dan selalu terpengaruh dengan hasutan musuh Islam dari DAP laknatullah dan orang munafiq seperti Bang Non. 

Tak kisahlah apapun orang nak tuduh Syed Mokhtar kroni ke apa ke, yg penting beliau telah banyak bangunkan ekonomi Melayu dan Islam serta beliau sumbangkan sebahagian besar untuk pembangunan dan kebajikan umat Islam. Beliau manusia biasa, tak lari dari salah dan silap.

Kronisme ke ntah, admin nak tanya salahkan kalau kerajaan bantu wujudkan orang-orang Melayu Islam hebat mcm beliau yang akhirnya bantu orang lain jugak. Admin nak tanya di negeri Selangor, selepas lebih 5 tahun, ada tak tokoh-tokoh perniagaan Melayu Islam yang berjaya ditonjolkan untuk kuasai tender2 projek kerajaan negeri? Selangor negeri kaya, tapi sepanjang admin tahu langsung tiada.


Kelab Che Det 

1 comment:

  1. Lim Guan Eng pernah kata 'Chinese paid the most taxes in Malaysia' sekarang ada 10 billionaire 1 je Melayu....ada juga wakil yg bayar banyak cukai.
    Lagi satu..Pelik la...masa CNY tak ada pula harga barang naik...masa Raya ada je yang naik...

    ReplyDelete