Tuesday 25 June 2013

Karpa Singhl Dan @GobindSinghDeo You Berdua Marah ??? #1Malaysia


Hello Bhai Karpal & Gobind, pertamanya mengapa tidak ada mana-mana ADUN pembangkang sebagai Speaker Negeri dalam 3 negeri kini diperintah oleh Pakatan Rakyat? Mengapa tidak seorang penceramah negeri di Selangor dari UMNO?

Jangan bercakap merapu apabila anda sendiri tidak melakukan apa yang anda beritahu kepada rakyat. Ia hanya menunjukkan kedangkalan dan kepura-puraan anda. Menyelesaikan rumah kita sendiri terlebih dahulu sebelum mengkritik orang lain.

Demokrasi yang matang memerlukan ahli parlimen pembangkang sebagai Speaker Parlimen, Ahli Parlimen DAP Karpal Singh dan anaknya Gobind Singh berkata hari ini apabila menyatakan rasa tidak puas hati atas pemilihan Speaker yang baru.

Kedua-dua mereka tidak berpuas hati dengan prosedur untuk memilih Speaker, selepas Tan Sri Pandikar Amin Mulia mengekalkan jawatan itu telah mendapat undian dari semua 133 Ahli Parlimen Barisan Nasional yang dipilih.
Pakatan Rakyat telah mencalonkan bekas Hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Abdul Kadir Sulaiman, yang hanya menerima semua 89 undi daripada pakatan pembangkang.

"Menurut perintah, tidak ada keperluan untuk nama-nama pengundi yang ditulis pada kertas undi, tetapi walaupun dinyatakan dengan jelas, yang tidak apa yang diamalkan hari ini," kata Gobind yang enggan untuk menulis namanya dalam slip mengundi.

"Bagaimanapun, tahniah kepada beliau (Pandikar Amin) ... kita mempunyai lima tahun lagi untuk berubah," katanya.

No comments:

Post a Comment