Tuesday 25 June 2013

Tamakan Kuasa Agenda Tersembunyi Cina dan Melayu Main Api Membakar Diri #1Malaysia

Pasca Pilihanraya Umum 13 (PRU13) memperlihatkan truth color of racist yang dipersembahkan oleh kaum-kaum Cina yang berkepentingan, gila kuasa dan tidak mempercayai orang Melayu.


Adakah perkara ini disedari oleh orang Melayu? Atau sebenarnya kita sedar tetapi sengaja buat-buat tidak nampak atau kita masih lagi mempercayai mereka dan berharap mereka akan kembali menyokong kita semula.

Isyarat menolak parti kerajaan Barisan Nasional (BN) semakin jelas kelihatan selepas PRU12 pada tahun 2008 dan hasilnya pada PRU13 yang lepas hanya 3% sahaja orang Cina di Malaysia meletakkan kepercayaan mereka kepada BN atau dalam perkiraan mudahnya 3 : 10 (setiap 10 org Cina hanya 3 org mengundi BN).

Apa yang kita tidak pernah hairankan ialah mereka mempunyai agenda dan master plan tersendiri. Mungkin mereka yang begitu hampir dengan kita ('sahabat' baik) sengaja mendiamkan diri dan hanya membiarkan kerajaan Melayu bertungkus lumus melayan serta melawan desakan Cina Pembangkang mencuri hak-hak milik anak cucu kita nanti.

Tetapi adakah mereka yang kononnya sahabat baik kita hari ini benar-benar ikhlas menolak prejudis perkauman yang dinyalakan oleh Cina DAP. Saya fikir, para pembaca sudah mendapat jawapan kepada persoalan saya sepanjang tempoh 'pergolakan' politik dari tahun 2008 sehingga ke hari ini. Daripada 100 orang Cina di sini, hanya 20 orang saja yang bersetuju tidak akan menyentuh hak-hak yang tidak boleh diusik.

Diam-diam mereka sebenarnya berisi emas dan ketamakan untuk mencari kesamarataan kononnya. Tetapi adakah sahabat baik kita ini turut berada dalam kelompok 20 orang yang disebutkan tadi? Pasti pembaca mempunyai jawapannya juga kan.

Kebangkitkan suara Cina DAP akhir-akhir ini amat memeranjatkan dan ternyata mereka berjaya menarik sokongan ramai terutama sahabat-sahabat baik kita. Namun sokongan terhadap Cina DAP oleh sahabat kita tidak ditunjukkan secara terbuka, mereka bercakap-cakap di dalam kelambu. Demontrasi jalanan yang dianjurkan oleh Cina DAP juga disokong secara senyap tetapi sahabat kita tidak akan bersuara menentang atau mengeji tindakan biadap adik beradik mereka di dalam Pakatan.

Andai master plan mereka ini terbocor ataupun mereka dilihat bersama-sama di dalam setiap usaha Cina DAP, maka Melayu akan bangkit dan menolak sahabat kita di kala mereka memerlukan kita untuk kepentingan diri mereka. Dengan mendiamkan diri seperti hari ini, mereka telah berjaya memecahbelahkan sokongan Melayu kepada beberapa parti politik dengan usaha keras oleh bangsa kita sendiri.

Seperkara yang menariknya lagi adalah seteruk mana kita dikenakan, dicerca, diherdik, ditipu atau dihina oleh Cina DAP and the gang, kita tetap masih memaafkan mereka kerana bangsa kita tidak pernah menyimpan dendam kepada kaum lain. Kita hanya berdendam sesama bangsa dan agama.

Dek kerana itulah mereka takut jika Melayu Islam bersatu untuk menentang sesuatu perkara tapi adakah Melayu sedar akan hal itu?

No comments:

Post a Comment