Sunday 20 January 2013

@anwaribrahim punca segala masalah !!!

Selamatkan Malaysia #tolakPR

Adakah RCI (Suruhanjaya Siasatan Diraja) satu keperluan? Lagipun, sesiapa yang mereka, mereka sudah warganegara Malaysia sama seperti kaum lain di Semenanjung yang datang ke sini beberapa tahun lalu atau sebelum Kemerdekaan dan kewarganegaraan yang diberikan.

Atau adakah ia 'permainan' pembangkang menyuntik 'kebencian lanjut dan menghakis kredibiliti kepada Barisan Nasional (BN), perangkap bahawa BN dan Najib Tu Razak jatuh ke?

Melihat kes sekarang, testimoni setakat diberikan, kesemua mereka menunjukkan ke arah BN dan helah kononnya bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk meningkatkan pengundi BN.

Setakat ini, siasatan itu memberikan satu gambaran yang hodoh dan buruk memerintah kerajaan BN seolah-olah parti pemerintah telah memanipulasi untuk menang.

Walau bagaimanapun, boleh percaya dan mengambil keterangan empat saksi tanpa terlebih dahulu menentukan kredibiliti dan kesahihan testimoni mereka.

Sebabnya adalah semata-mata yang empat telah menghabiskan masa di bawah tahanan untuk memeras ugut - memeras wang daripada orang asing ini yang biru kad pengenalan bersedia untuk diberikan.

Saksi yang dipanggil adalah pegawai-pegawai JPN yang telah dibebaskan selepas ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) untuk mengambil rasuah dalam memberi kerakyatan kepada Filipina.

Mereka adalah Dzulkifly Kee, Asli Sidup, Alcop Damsah @ Yakup Damsah, Nasit Sungip dan bos mereka Ramli Kamaruddin telah ditahan di bawah ISA untuk ditahan kerana peranan mereka dalam sindiket untuk memeras wang daripada pendatang yang diluluskan sebelum mengeluarkan mereka IC biru.

Salah satu keajaiban adalah saksi-saksi hanya RCI akan memanggil atau suruhanjaya itu akan memanggil lebih sebagai kredibiliti empat orang saksi boleh dipersoalkan dalam setiap aspek.
Dan pembangkang, terutama tali barut Anwar Ibrahim sudah membuat kenyataan bahawa RCI akhirnya akan menuding jari kepada Anwar ... pra-empting seolah-olah RCI adalah alat BN untuk menembak pada Anwar.

Apa yang pembangkang lakukan sekarang adalah satu lagi peperangan psikologi yang bertujuan mengepam ke dalam minda pengundi bahawa BN telah memanipulasi, dakwaan pembangkang telah mengepam minda pengundi sejak 2008.

Tanpa saksi yang boleh dipercayai, RCI akan mendedahkan lebih 'kebenaran dipintal' tukul 'testimoni dipintal' dengan saksi kredibiliti yang boleh dipersoalkan, yang testimoni juga dipersoalkan kerana mereka mendedahkan nama-nama mereka yang telah meninggal dunia, yang niat dipersoalkan kerana mereka ditahan sebelum untuk memeras.

Dalam jangka pendek, saksi-saksi yang tidak boleh dipercayai dan pembangkang, mereka tidak mengambil berat tentang perkara ini kerana mereka tahu pengundi mahu mendengar 'perkara-perkara berair' tanpa mengira kebenaran.

Ia adalah permainan persepsi dan pembangkang yang baik dalam hal ini kerana mereka telah dilakukan bahawa pada tahun 2008 ... tetapi mereka terlupa bahawa pemikiran politik pengundi mempunyai perubahan sejak itu.

Macam biasa TM sarankan kita semua tolak pakatan rosak pada PRU13 akan datang !!!

No comments:

Post a Comment