Wednesday 3 April 2013

Kenapa Malaysia Perlu Menolak Hipokrasi Pakatan Haprak PKR PAS DAP #TolakPR #BN4Malaysia



Pengenalan

Saya telah diberi peluang untuk melihat video yang sangat baik di Youtube yang mendedahkan hypocrisies Pakatan Rakyat untuk lima tahun yang lalu mereka berada dalam kuasa. Saya akan cuba untuk menghuraikan lanjut mengenai ini lima hypocrisies utama bagi rakyat untuk lebih menilai adakah mereka benar-benar mahu untuk mengundi parti pembangkang yang tidak cekap, tidak boleh dipercayai dan teratur ke dalam kuasa dalam pilihan raya umum akan datang.

Sebelum saya bermula, mari kita memahami apakah maksud kepura-puraan atau dalam malay hipokrasi hanya atau pun hipokrit. Diambil dari Wikipedia, Nifak bermaksud:

Kepura-puraan adalah keadaan berpura-pura mempunyai kebaikan, moral atau agama kepercayaan, prinsip, dan lain-lain, bahawa seseorang itu tidak benar-benar mempunyai. Nifak melibatkan penipuan lain dan itu jenis pembohongan.

Dalam istilah yang mudah untuk jenis pembohongan. Satu pembohongan kepada rakyat dan kita boleh bertolak ansur ini? Biar saya menghuraikan kepura-puraan pertama utama Pakatan Rakyat:

Semua Penyokong Pembangkang Adakah Tidak Dibayar Kepada Menghadiri Demonstrasi Politik

Ini sebenarnya adalah satu pembohongan. Memetik dari mulut pemimpin spiritual PAS Datuk Nik Abdul Nik Mat Aziz, beliau telah menyatakan dengan jelas bahawa semua penyokong PAS yang menghadiri perhimpunan Bersih telah dibayar oleh beliau. Ini dengan sendirinya menunjukkan kepura-puraan penyokong pembangkang yang berkali-kali mendakwa bahawa penyokong kerajaan pro dibayar untuk menghadiri majlis parti. Tamat Langkah 1!


 

Calon untuk Perdana Menteri

Lihat, jika saya kena mengundi, perkara pertama yang saya akan melihat adalah gabungan, manifesto itu dan sudah tentu pemimpin tertinggi. Saya ingin tahu yang memimpin negara ini jika mereka adalah untuk memenangi pilihan raya umum akan datang. Dalam Barisan Nasional (BN) disahkan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Haji Abdul Razak akan menjadi Perdana Menteri, tetapi bagaimana pula dengan Pakatan Rakyat (PR)?

Kebanyakan anda sekarang akan menjerit Anwar Ibrahim! tetapi berpegang, ini adalah apa yang Karpal Singh & Hadi Awang telah katakan tentang Anwar Ibrahim:

Karpal Singh:

Anwar Ibrahim telah mencipta masalah yang cukup untuk negara. Anwar Ibrahim harus bertaubat! Tiba-tiba, ini Singh telah dibuat U - Turn dan keluar mempertahankan Anwar Ibrahim mengatakan bahawa dia adalah yang paling layak dalam Pakatan Rakyat. Hipokrit berdarah! Pertama anda berkata Anwar telah mencipta masalah yang cukup bagi negara, kini anda mengatakan dia adalah yang paling layak.

Apa yang saya boleh simpulkan adalah bahawa Anwar Ibrahim adalah pembuat masalah yang paling layak untuk menjadi Perdana Menteri? Hang pada saya tidak dilakukan, mari kita lihat apa yang Hadi Awang telah mengatakan:

Hadi Awang:

Saya mengalu-alukan idea untuk dilantik sebagai Perdana Menteri, ia akan menjadi begitu "Syok"

Ok, sekarang i am mengelirukan, yang sekali lagi akan menjadi Perdana Menteri jika PR berkuasa? Anwar Ibrahim, Hadi Awang atau mungkin Lim Guan Eng? Tamat Langkah 2!



Isu LYNAS

Isu LYNAS menunjukkan flip - pendirian flop dan kualiti kepimpinan Anwar Ibrahim, Dia tidak boleh membuat fikiran, ia adalah sangat mudah, sama ada anda bersetuju dengan LYNAS atau tidak. Tetapi ini adalah apa yang Anwar terpaksa berkata:

Pertama:

Apabila kita melangkah ke Putrajaya, kita akan membatalkan projek LYNAS

Kedua:

Reporter: LYNAS, jika anda memenangi pejabat, apa yang anda akan lakukan?

Anwar: Kita perlu menghormati undang-undang negara ini, dan kemudian membolehkan syarikat itu kemudian membentangkan kes mereka, jika mereka boleh memberi hujah balas, kita mesti bersedia untuk menerima kumpulan pakar antarabangsa.

Ini adalah kemunafikan yang terang-terangan, pertama anda mahu menutupnya, tetapi kini apabila anda berada dalam kuasa anda mahu mendengar pakar? Anwar mesti benar-benar jahil tentang fakta mengenai Lynas. Ia telah ditugaskan pakar antarabangsa, walaupun dari IAEA untuk mengesahkan status dan mereka telah bersetuju bahawa LYNAS Selamat. Soalan saya adalah mengapa tidak boleh Anwar menerima syor oleh IAEA? sebuah badan berkanun di bawah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB)? Adakah dia bodoh?

Sekarang mendengar apa Fuziah Salleh telah mengatakan:

LYNAS mengancam keselamatan kami. Hentikan LYNAS. Ini adalah kerana ia adalah suatu industri yang membawa banyak bencana.

Tetapi gantung pada, walaupun PAS tidak bersetuju dengan beliau. Ini adalah kenyataan dari PAS Ahli Parlimen (MP) Dr Che Rosli Che Mat (Saintis Nuklear) untuk melawan kenyataan bodoh Fuziah:

Mereka menakut-nakutkan orang ramai, memberitahu mereka LYNAS adalah sebuah kilang yang berbahaya. Isu ini dibawa oleh PKR. Tuduhan tidak berdasarkan fakta-fakta saintifik. LYNAS adalah selamat.

Ada anda pergi, Tamat Langkah 3!

Isu RAPID

Seperti yang kita semua sedia maklum, pihak pembangkang telah menentang pembangunan RAPID untuk pelbagai sebab. Walau bagaimanapun, MP PAS Salahuddin Ayub telah ini berkata:

RAPID Petronas boleh meneruskan pembangunan di Johor. Tiada isu-isu yang timbul mengenai penempatan semula RAPID ataupun pelupusan projek.

Mereka anda pergi, hanya apabila anda fikir segala-galanya telah diselesaikan, Chen DAP Wong telah ini berkata:

Saya tidak fikir kita harus melakukannya, RM 60 bilion boleh digunakan untuk perkara-perkara lain, Pendidikan, membina sekolah-sekolah vokasional dan barangan seperti itu. Jika kita perlu melakukan projek ini untuk kepentingan negara, ia lebih masuk akal untuk melakukannya di Kerteh, biarlah saya meletakkan ia cara itu.

Tuhan saya, seseorang mengatakan bahawa ia adalah ok untuk menjadi di Johor, yang lain mengatakan ia hendaklah berpindah ke Kerteh. Saya hanya tertanya-tanya sekali JIKA PR adalah dalam kuasa, di mana RAPID akan? Mana-mana idea guys?

Tamat Langkah 4!

Kontroversi Khalimah ALLAH

Mengenai kontroversi khalimah ALLAH, apakah keputusan itu, Kristian boleh menggunakan ALLAH atau tidak boleh? Mari kita dengar apa yang pemimpin PR telah mengatakan:

Anwar berkata ia OK untuk menggunakan perkataan ALLAH

Nik Aziz mengatakan terdapat hanya satu ALLAH, jika agama-agama lain yang mengamalkan syirik tiba-tiba mahu menggunakan perkataan ALLAH, ia tidak betul.

Hadi Awang berkata, Islam tidak menghalang agama lain dari menggunakan perkataan ALLAH dalam amalan harian mereka.

Chet , adakah anda membenarkan Kristian menggunakan perkataan atau tidak PAS? Satu mengatakan ok dan seseorang mengatakan tidak ok. Lagi satu tanda kepura-puraan.

Tamat Langkah 5!

Ringkasan

Lelaki OK, saya merasakan bahawa saya telah menekankan lima isu utama dengan bukti yang menunjukkan hypocrisies PR. Kini ia adalah untuk anda, sebagai-pengundi dan kuasa sebenar adalah di negara ini untuk memutuskan sama ada adakah anda ingin mengundi untuk PR yang akan membawa ketidakstabilan kepada negara kerana mereka sendiri adalah tidak stabil, atau anda mahu untuk mengundi untuk kerajaan a stabil dengan dasar yang jelas di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Ia adalah panggilan anda dan anda membuat keputusan apa yang terbaik untuk anda dan anak-anak anda. Mereka adalah masa depan negara ini.

KL Chronicle menulis !!!

No comments:

Post a Comment