Tuesday 13 November 2012

Najib Di Batu Caves



Deepavali dirayakan di seluruh negara dalam mood gembira hari ini sebagai rakyat Malaysia kepercayaan Hindu dan membuka pintu mereka kepada rakan-rakan dan keluarga.

Di Batu Caves,
acara kemuncak hari apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyertai lebih 10,000 rakyat pelbagai kaum dan latar belakang di rumah terbuka Deepavali dihoskan oleh MIC dari jam 9 pagi ke 1 tengah hari.

Orang ramai, yang mula berkunjung di sekitar kompleks pada pukul 8 pagi, telah dijamu dengan hidangan vegetarian India.

Dengan pukulan gendang dan flutes India serta cuaca pagi yang nyaman, Najib Razak yang juga Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional (BN), dijunjung pada 10.30 pagi diiringi oleh Presiden MIC Datuk Seri G Palanivel, timbalannya Datuk Seri Dr S Subramaniam dan lain lain.

Turut hadir ialah Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim, duta khas Malaysia ke India dan Asia Selatan, Datuk Seri S Samy Vellu, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Menteri Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

Tetamu lain termasuk Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai, Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar serta beberapa timbalan menteri, pemimpin politik dan diplomat asing.


TM - sumber dari kawan kawan


No comments:

Post a Comment