Friday 7 December 2012

Pemutar Belit Propa Anak Ketua Umum


@N_Izzah  akan merobohkan masjid UM utk burukan @RajaNongChik dan MAIWP
Masjid Ar-Rahman di Universiti Malaya (UM)

Kem Penyokong PKR huru hara untuk seketika apabila Lembah Pantai MP, Nurul Izzah membangkitkan isu mengatakan bahawa Masjid Ar-Rahman di Universiti Malaya (UM) terpaksa ditutup oleh Kerajaan Pusat kerana hal-hal politik.

Melihat propaganda PKR mengenai isu ini seolah-olah seperti mereka memberitahu bahawa Masjid Ar-Rahman akan ditutup selama-lamanya. Ini jenis tuduhan adalah mungkin sesuatu yang biasa bagi keluarga Anwar.

Untuk mensensasikan cerita, mereka mengatakan bahawa perintah untuk menutup masjid telah dibuat dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), supaya mereka boleh menyalahkan segala-galanya kepada Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin.

Cerita sebenarnya seperti ini, Masjid Ar-Rahman di UM hanya akan ditutup sementara untuk proses pemulihan.

Notis penutupan sementara datang dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) memastikan proses yang lancar dalam penetapan bumbung masjid ini, pendawaian serta paip air. Selain itu, semasa penutupan sementara ini, perhatian yang sama juga diberikan untuk menyelesaikan isu air melimpah yang berlaku di sekeliling masjid setiap kali hujan lebat.

Perintah rasmi dari JAWI telah dibuat pada November 20, 2012 dan ia akan berkuatkuasa menjelang Disember 1, 2012, sehingga ia selesai sekitar Jun 2013.

Sementara menunggu untuk proses pemulihan selesai, JAWI telah menyeru umat Islam untuk hanya menunaikan solat mereka di masjid-masjid berdekatan. Beberapa daripada mereka termasuk Masjid Tun Rahah di Bangsar Village, Ikhlasiah Masjid Kg. Kerinchi, Saidina Abu Bakar As-Siddiq Mosque Jalan Ara Bangsar, Masjid Negara, Jumaat Surau Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya serta Surau Jumaat Muhammadi Angkasapuri.

Nurul Izzah anak Papa
Secara ringkas, terdapat isu tidak sama sekali. Sebaliknya, anak perempuan kepada Ketua Umum PKR hanya menunjukkan ia keluar demi kepentingan politik keluarganya.

Terutama apabila imej beliau hanya berkisar gereja, termasuk forum baru-baru ini yang dia menyertai perbahasan di Gereja Full Gospel Tabernacle , USJ, Selangor di mana Naib Presiden PKR menyatakan bahawa dia mahukan kebebasan agama untuk memohon kepada Melayu Islam serta.

Dalam keadaan terdesak, untuk mendapatkan kembali kepercayaan di kalangan orang Melayu kepada beliau, dia terpaksa untuk menghidupkan masjid perkara ini dengan isu politik, walaupun ia hanya satu lagi tuduhan.

Pada akhir kata-kata seolah olah dia seperti dia mahu 'merobohkan' masjid apabila dia berkata bahawa Masjid Ar-Rahman akan ditutup selama-lamanya oleh Kerajaan Pusat.

Bagi TM tujuan Nurul Izzah ini cuba mengalih kemarahan orang ramai tempoh hari terhadapnya kepada perkara lain !!!

No comments:

Post a Comment