Friday 21 December 2012

@abdulhadiawang Kata Syahid Pada 1985 Tapi Mati Katak Pada 2011

kalau mengikutkan Amanat Hadi tahun 1981  #TolakPAS @umbkl

TAHUN 1981

Amanat Haji Hadi Awang adalah dipetik dari ceramah umum yang disampaikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981. Ucapan beliau juga telah dicetak dalam bentuk poster dan ditampal di dinding markas PAS sekitar tahun itu.
Daripada bukti kertas putih mengenai Memali bertarikh 26 Februari 1986, Amanat Hadi telah dicetak dalam empat versi. Pertama dalam tulisan jawi, dicetak oleh bahagian Penerangan PAS Kelantan untuk sebaran pilihan raya kecil Selising, Kelantan pada tahun 1983. Versi latar belakang hitam dengan tulisan rumi, dicetak oleh PAS Pusat dan dua versi lagi (rumi dan jawi) dicetak oleh Sekretariat Pemuda PAS Pusat. Versi latar belakang hitam dapat dilihat dalam rakaman video polis mengenai peristiwa Memali pada 19 November 1985.

Ibrahim Libya yang dikatakan Mati Syahid di Peristiwa Memali 1985
Ibrahim Libya dan pengikutnya dikatakan mati syahid dalam Peristiwa Memali 1985 telah kebumikan tanpa dimandikan, tanpa dikapankan, tanpa disolat jenazah !!!

Sedutan ucapan Hadi Awang adalah seperti berikut:
Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.


TAHUN 2011

Sila rujuk Buku Jingga : Ubah Sekarang, Selamatkan Malaysia!


Muka surat 18
DASAR BERSAMA PAKATAN RAKYAT

Demokrasi Telus dan Tulen

Perlembagaan negara dan kedaulatan undang-undang:

Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama bagi
Persekutuan dan agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana di negara ini serta melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan
Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain sejajar dengan Perkara 153.

Persoalan TM, jika pada tahun 1985 Ibrahim Libya dan pengikut pengikut telah anggap mati syahid tetapi pada tahun 2011, setelah keluarnya Buku Jingga !!! ADAKAH IBRAHIM LIBYA MASIH DIANGGAP MATI SYAHID ATAU MATI KATAK ???????

TM harap orang ramai terutama Melayu akan sedar bahawa pejuangan PAS yang hanya bertopengkan agama !!!!

No comments:

Post a Comment