Monday 4 March 2013

Mari Kenali Jamlul Kiram Kawan Kepada @tianchua Dan @anwaribrahim ? #TolakPR


Sultan Jamalul Kiram III telah harimau bertaring untuk masa yang sangat lama kerana dia berhadapan dengan banyak masalah, dari keluarga, isu-isu kesihatan, masalah kewangan dan pesaing mendakwa mereka pemilik takhta, ramai yang mendakwa begitu..

Satu hanya untuk membaca www.fakesulusultans.com untuk melihat kelibat berapa banyak 'sultan' yang mendakwa takhta adalah milik mereka di Sulu.

Jamalul Kiram tahu kerajaannya tidak selamat di tangannya, dan dia mengalami penyakit hati serta penyakit-penyakit lain, dan hidup dalam ketakutan yang berterusan bahawa seseorang akan meracuni beliau untuk menuntut takhta. Tiba-tiba, Jamalul Kiram tumbuh taringnya dan kuku menjadi harimau bertaring..

Dia menyuruh tenteranya, diterajui oleh putera mahkota, untuk menyerang Sabah mengetahui sangat baik bahawa kekuatan penuh tentera Malaysia akan menjadi kepada orang-orangnya.

Bagaimana ini berlaku?  Jamalul Kiram masih menjalani rawatan di sebuah hospital di Manila untuk penyakit hati.

Ini menimbulkan persoalan, yang di sebalik semangat baru Jamalul Kiram dalam menuntut Sabah?

Siapa memberikan wang kepada pahlawan Sulu aka Tentera Kesultanan Sulu  untuk membeli bot kelajuan, bahan api, makanan, pakaian dan senjata yang termasuk senapang M16 dan M14, karbin M16 dan pelancar bom tangan M203?

Ini hanya bermakna satu perkara -

SESEORANG ADALAH MEMBIAYAI KESELURUHAN OPERASI.

Dan tentera yang datang melalui laut telah diambil dan dijaga oleh mereka yang tinggal di Sabah, mengukuhkan hakikat bahawa mereka dikejutkan dari tidur.

Mereka diaktifkan apabila pesanan yang diberikan kepada mereka bersama-sama dengan dana sebagai bukti ketulenan tugasan.

Kesultanan Sulu mendapatkan bantuan Amerika untuk menuntut Sabah.

Sultan Jamalul Kiram mempunyai masalah di Filipina, enam saudara-mara beliau waris terdekat hidup di Amerika. Mereka dilaporkan telah menjadi rakyat Amerika.

Setelah menerima berita bahawa bapa mereka adalah pelekap cabaran untuk menuntut Sabah, saudara-mara, anak saudara Jamalul Kiram sangat teruja.

Mereka begitu teruja dengan prospek menuntut Sabah bahawa mereka kini mahu Amerika Syarikat dan Presiden Barack Obama untuk membantu Sultan Jamalul Kiram dengan tuntutannya.

Bekas Senator Santanina Rasul, salah satu daripada saudara-mara dan waris yang meletakkan tuntutan ke atas Sabah Jamalul Kiram, memberitahu wartawan bahawa salah satu daripada anak-anaknya, Ibrahim Rasul Jr adalah warganegara Amerika dan mempunyai hak untuk menuntut bahagian dalam pusaka Sabah.

Artikel pada waris Sultan Sulu untuk meminta bantuan AS di Sabah boleh dibaca di sini:
http://globalnation.inquirer.net/64951/kl-says-no-compromise
http://www.emirates247.com/news/philippines/sulu-sultan-heirs-to-ask-us-help-on-sabah-2013-02-20-1.495749


Source : KL Chronicle

No comments:

Post a Comment