Thursday 3 April 2014

6 Jahanam Kawan Kepada @nsurendrann ? Dikehendaki @PDRMsia #1Malaysia


Enam orang penjenayah kesalahan serius seperti pembunuhan, menembak, geng persaingan , rompakan bersenjata dan penculikan kanak-kanak sedang dicari oleh pihak polis.

Tindakan keganasan yang dilakukan oleh enam penjenayah terkejut negara polis membentuk pasukan tugas - pasukan khas untuk memburu mereka . Polis juga bekerjasama rapat dengan Interpol sebagai sebahagian daripada suspek dipercayai telah melarikan diri.

Penjenayah ini dikehendaki dan dicari oleh polis sejak 2012, bersenjata dan berbahaya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur ACP Gan Kong Meng semalam memerlukan bantuan orang ramai untuk membantu mengesan penjenayah ini sebagai usaha mencari mereka semakin hebat .

" Kami akan terus memburu mereka ke bawah sehingga kita berjaya ," kata Gan.

"Kami tidak menutup mana-mana kes. Kami menggesa orang ramai untuk bekerja dengan kami dan membantu kami mencari penjenayah . "

1 ) Lim Soo Yuen , 53 ( mahu sejak 2013)

Lim didakwa menjadi dalang di sebalik pembunuhan berprofil tinggi pengasas Arab- Malaysian Bank Pembangunan Hussain Ahmad Najadi pada 29 Julai tahun lepas. Ahmad Najadi ditembak mati pada ketika kosong di tempat letak kereta berhampiran Kuan Yin Temple di Lorong Ceylon. Yang lelaki bersenjata , kemudian dikenal pasti sebagai Kong Swee Kwan , juga ditembak isteri Ahmad Najadi ini Cheong Mei Kuen , 49.

Pada 22 Sept, polis menahan Kong , beriman Lim telah pergi ke bersembunyi di Australia. Walaupun bantuan Interpol , beradanya Lim tidak akan diketahui.

2 ) P. Saravanan, 34 ( mahu sejak 2012)

Saravanan adalah salah satu daripada empat suspek yang dikaitkan dengan pembunuhan dua bouncers - Mohd Akmal Gemain dan Mohd Nor Firdaus - yang ditembak mati di luar Madurai Club di Jalan Doraisamy pada 26 Ogos 2012.

Saravanan dipercayai telah ditembak bouncers , kedua-dua 21, apabila pergaduhan tercetus selepas Saravanan dan kawan-kawannya tidak dibenarkan ke dalam premis hiburan selepas waktu operasi pada pukul 4.30 pagi .

Bouncers dialami luka tembakan di kepala dan dada dan telah diisytiharkan mati di Hospital Kuala Lumpur.

3) Jang Yin Jian, 26 ( mahu sejak 2012)

Jang dalang penculikan berusia 12 tahun Nayati Shamelin Moodliar .

Pelajar Mont Kiara International School dilihat dipaksa ke dalam kereta oleh dua lelaki ketika berjalan ke sekolah pada pukul 7.30 pagi pada 27 April 2012.

Berita penculikan dalam kejiranan kelas pergi virus pada media sosial. Malah penculik menggunakan Facebook untuk menghubungi ibu bapa Nayati dan menuntut wang tebusan .

Nayati dibebaskan enam hari kemudian berehat dan rekreasi kawasan Sungai Buloh selepas keluarganya dibayar RM300 , 000 tebusan.

Tiga lelaki , Chong Tat Siong, 23; Foong Khar Fai, 19; dan Lee Phak Seng , 23, ditahan seminggu selepas wang tebusan dibayar dan dituduh penculikan pada 22 Mei. Wang itu tidak pernah pulih.

Polis kemudian belajar wang itu dengan Jang, yang merancang untuk menggunakannya untuk berkahwin di Eropah.

4 ) Lee Yun Kong, 59 ( mahu sejak 2011 )

Lee dikaitkan dengan kejadian menembak di sebuah restoran di Jinjang pada bulan Mac, 2011. Alamat terakhir beliau ialah No 15 , Jalan SJ 25 , Taman Selayang Jaya , Selangor.

5) K.P. Udzea Kumaran, 52 ( mahu sejak 2010 )

Polis telah mencari beliau sejak Jun 2010 kerana penglibatan beliau yang dikatakan dalam kes penculikan di Jalan Klang Lama. Alamat terakhir yang diketahui menduduk 46, Jalan Rumbia 16 , Taman Daya, Johor Bahru.

6) Ngai Chan Hong, 35 ( mahu sejak 2008)

Terkenal " Tomei Geng " telah dikaitkan dengan beberapa siri heists kedai barang kemas di Lembah Klang. Ngai adalah pemimpin kumpulan itu dan telah di radar polis sejak penangkapan empat daripada ahli-ahli kumpulan beliau antara bulan Ogos dan September 2008.

Ngai digambarkan sebagai bersenjata dan berbahaya. Beliau juga dikaitkan dengan pembunuhan salah seorang ahli geng beliau yang dikenali sebagai Bee Lee.

Bee Lee, yang peranannya ialah untuk meninjau kedai-kedai barang kemas dan heists pelan sebelum memberikan geng lampu hijau untuk menyerang, ditembak mati di Taman Sungai Besi pada 6 Ogos 2008.

Kematiannya pada mulanya diklasifikasikan sebagai bunuh diri tetapi siasatan polis kemudian dikaitkan Ngai mati Bee Lee , polis yang membawa kepada membuka semula kes itu di bawah membunuh.

No comments:

Post a Comment