Tuesday 12 February 2013

DYMM Permaisuri Agong Dihina Oleh Cina Chauvanist

 Harus Bertanggungjawab #TolakPR

Kejadian berlaku di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas pada jam 1:05 tengah hari tadi (kelmarin 11/2). Seorang lelaki Cina telah menunjukkan isyarat lucah kepada konvoi DYMM Raja Permaisuri Agong dan telah ditahan oleh pihak berkuasa.

Nama: LEONG PEI KOE
No. Kad Pengenalan: 840718-10-5015
Umur: 29 tahun
Kerja: Quality Surveyor di sebuah kilang di Singapura
Pendidikan: Bsc Degree Building Economic and QS di Heriot Walt University Scotland, UK (2007)
Alamat: C18-18-9, Serina Bay, Sungai Pinang, Pulau Pinang.

Pada jam 12:50 tengah hari sewaktu rombongan DYMM Raja Permaisuri Agong berada di Terminal Perlepasan LTAB Bayan Lepas, Leong Pei Koe telah menunjukkan isyarat lucah kepada kenderaan yang diniaki oleh DYMM Raja Permaisuri Agong.

ASP Mohd Fakharuddin bin Abdul Hamid yang merupakan pengawal pengiring DYMM Raja Permaisuri Agong yang melihat gelagat lelaki tersebut telah keluar dari kenderaan pengiring dan merapati LEONG PEI KOE.

Amaran telah diberikan kepada lelaki Cina tersebut yang dia boleh ditahan dan ditangkap di bawah Seksyen 294 (a) KK. Bagaimanapun, lelaki Cina itu mencabar pihak berkuasa agar menangkapnya dan berkata, di Pulau Pinang, polis Melayu tidak ada kuasa kerana Pulau Pinang adalah hak milik Cina.

Apabila ASP Mohd Fakharuddin menghampiri LEONG PEI KOE, lelaki Cina tersebut terus memberikan isyarat lucah beberapa kali. Dengan bantuan anggota PGA, akhirnya dia ditahan dan digari bagi siasatan dan tindakan lanjut.




Setelah disemak dengan daftar pemilih, Leo adalah pengundi di Subang Jaya (ADUN adalah PKR iaitu Hannah Yeoh). Apa kaitan Leong Pei Koe ini berbuat begitu di terminal Bayan Lepas?

Apa motif sebenar Leong Pei Koe berbuat begitu? Apakah dihasut oleh sentimen politik atau diupah untuk memalukan institusi raja?

Menetap di Pulau Pinang tetapi mengundi di Subang Jaya. Tindakan Leong Pei Koe ini perlu disiasat dengan mendalam. Jika ada unsur sabotaj maka beliau perlu didakwa agar memberi pengajaran kepada mereka yang lain agar jangan berlaku biadap.

2 comments:

  1. budak macam ni telah diajar oleh pati penbakang sbb itu berani cakap macam tu dan apa tindakan KDN???

    ReplyDelete
  2. Sumbat saja dia dalam jail dan tarik balik passpot dia. Orang2 biadab macam ni jangan bagi muka sangat. Perangai pendatang macam ni lah!

    ReplyDelete