Tuesday 12 February 2013

@NajibRazak Mahukan Yang Terbaik Untuk Penang


Dengan #JanjiDitepat, Segalanya Akan Terlaksana

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau datang untuk meraikan Tahun Baru Cina dengan Pulau Pinang tahun ini kerana dia mahu mendengar kepada masalah dan keperluan mereka.

"Saya mendengar kepada rakyat Pulau Pinang yang mahukan perumahan harga yang lebih berpatutan. Saya mahu untuk melaksana dan menyampaikan 20,000 unit rumah mampu milik dalam tempoh lima tahun akan datang.

"Saya mahukan kerajaan untuk menyelesaikan masalah trafik di sini dengan melaksanakan sistem monorel.

"Saya juga komited untuk kita membina sistem jalan penyebaran di Pulau Pinang serta menambah baik sistem pengangkutan awam di sini," katanya.

Najib menegaskan bahawa rakyat boleh bergantung kepada kerajaan Barisan Nasional kerana apabila ia membuat janji, pasti janji ditepati.

Beliau berkata Barisan mahu memberikan yang terbaik untuk Pulau Pinang, sambil menambah bahawa yang terbaik Pulau Pinang masih belum muncul.

"Saya mahu anda merasakan bahawa kita berada di sini untuk anda. Kita mahu menjadikan Pulau Pinang, Mutiara Timur, sebagai salah satu berbangga semua rakyat Malaysia, "katanya.

Najib berkata demikian pada Barisan Cina rumah terbuka Tahun Baru, yang diadakan di medan Sekolah Han Chiang di sini hari Isnin, di mana beribu-ribu yang hadir telah dirawat kepada prestasi tinggi tenaga oleh Korea Selatan K-pop sensasi psy.
Beliau mengucapkan terima kasih kepada Pulau Pinang untuk penerimaan hangat yang diberikan kepadanya, isterinya dan keluarga.

Najib juga berkata, ia adalah sangat penting bagi rakyat Malaysia untuk memahami budaya antara satu sama lain dengan lebih mendalam.

"Kita perlu menghormati budaya Cina seberapa banyak yang kita menghormati budaya Melayu dan budaya lain. Malaysia adalah sebuah negara yang benar-benar hebat kerana ia adalah di barisan hadapan dalam banyak negara di dunia dalam aspek ini, "katanya.

Najib juga berharap untuk tahun baru Lunar untuk membawa berita baik untuk Pulau Pinang serta semua Cina Malaysia.

TM - sesungguhnya Barisan Nasional sememangnya kerajaan yang terbaik !!! Undi la Barisan Nasional !!!

No comments:

Post a Comment