Monday 11 February 2013

Pope Benedict XVI Nak Letak Jawatan

Bila Pok @nikabdulaziz Nak Undur Diri ??


Bekas Kardinal Joseph Ratzinger yang mengambil alih jawatan pada tahun 2005 berikutan kematian paus sebelumnya, berkata pada Isnin bahawa beliau akan meletakkan jawatan pada Feb 28, paus pertama untuk berbuat demikian dalam enam abad.

Satu angka yang mendalam konservatif telah dibayangi oleh skandal penderaan seksual dalam Gereja Roman Katolik, paus, 85, berkata, bahawa muhasabah diri "di hadapan tuhan, saya telah datang untuk kepastian bahawa kekuatan saya, kerana usia yang meningkat, tidak lagi sesuai untuk "kedudukan beliau sebagai ketua Roman Katolik dunia.


Lain di Malaysia, Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz masih lagi ingin menongkat langit, walaupun percakapannya kadang kala merapu dan ding dong. Sehingga kalimah Allah pun nak dijual kepada penganut agama lain dan pernah menyamaikan Junjungan Besar kita Nabi Muhammad S.A.W serupa mamat mamat kampung sebelum diangkat menjadi Rasul pada usia Baginda 40 tahun.

Pok Nik bukan bermakna kalau tak berjawatan nanti, tidak boleh membimbing orang lagi tapi TM rasakan Pok Nik sayang keduniaan !!!

No comments:

Post a Comment