Tuesday 2 April 2013

Tun Mahathir Sarankan Johor Kuburkan @limkitsiang Pada PRU13 #TolakPR #BN4Malaysia

Pastikan Barisan Nasional untuk masa depan anak cucu kita !!!

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad telah menggesa pelbagai komuniti di Johor untuk memastikan bahawa pilihan raya umum ke-13 (GE13) akan menamatkan kerjaya politik penasihat DAP Lim Kit Siang.

Beliau juga menggesa rakyat Malaysia untuk menamatkan kerjaya politik penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan rohani pemimpin PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melalui peti undi dalam GE13 akan diadakan tidak lama lagi.

"Lim Kit Siang mahu datang ke sini (untuk bertanding). Saya menyeru kepada rakyat Johor, semua kaum harus kerah tenaga mereka untuk memastikan bahawa negeri Johor akan menjadi 'tanah perkuburan' untuk politik Lim Kit Siang.




"Kita mesti memastikan bahawa dia (Kit Siang) hilang di Johor. Negeri Johor akan terus untuk menjadi yang 'deposit tetap' bagi BN (Barisan Nasional)," beliau berkata pada dianjurkan 'Minda Bicara' program oleh itu Pulai Parlimen Kawasan ini Pusat Perkhidmatan yang dihadiri oleh kira-kira 5,000 orang malam tadi.

Penasihat DAP baru-baru ini memutuskan untuk bertanding kerusi Parlimen Gelang Patah di Johor dalam usaha oleh pakatan pembangkang (PR) untuk menembusi negeri kubu kuat BN.

Dr Mahathir berkata, Kit Siang mahu rakyat 'Ubah "dan" ubahlah "kerajaan sekarang yang diterajui oleh BN, tetapi pada hakikatnya, ia adalah pemimpin DAP veteran yang perlu ditukar.

Beliau berkata, Kit Siang telah berkecimpung dalam politik untuk terlalu lama, bermula pada tahun 1964 apabila beliau merupakan setiausaha politik kepada pengasas DAP, Devan Nair, yang merupakan bekas presiden Singapura.
"Kami telah berubah enam perdana menteri sejak kemerdekaan pada tahun 1957, tetapi beliau tidak pernah berubah. Beri peluang anak-anak atau cucu-cucunya," katanya.

Dr Mahathir berkata, Anwar juga perlu ditolak kerana pemimpin PKR itu hanya berminat untuk menjadi Perdana Menteri dan beliau bersedia untuk melakukan apa sahaja untuk mencapai matlamat beliau.

Apabila Malaysia menghadapi krisis kewangan pada tahun 1997, beliau berkata Anwar hanya mendengar pengarah urusan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF), Michel Camdessus, dan Presiden Bank Dunia, James Wolfensohn setakat bahawa ekonomi negara telah "tidak stabil".

"Saya merasakan bahawa dia (Anwar) mahu memusnahkan negara (ketika itu), itulah sebabnya saya mengambil alih dan kita mengambil langkah kita sendiri (memulihkan ekonomi negara) menggunakan acuan kita sendiri," kata Dr Mahathir.

Bekas perdana menteri itu berkata beliau juga merasakan penasihat PKR tahu bahawa dia akan kalah dalam GE13, seperti itu, beliau telah bersedia untuk mewujudkan kekecohan dan huru-hara.

Bagi Nik Abdul Aziz, Dr Mahathir berkata pemimpin PAS spiritual perlu bersara dari politik.

Dr Mahathir menasihati PAS untuk menumpukan perhatian ke Kelantan dan bukannya mengambil masalah untuk menembusi Johor kerana parti itu tidak mempunyai pengaruh di negeri ini.

No comments:

Post a Comment