Wednesday 10 April 2013

Ceramah @tianchua Di Parlimen Batu Hambar Tanpa Bantuan @anwaribrahim #TolakPR #BN4Malaysia


Inline image 1

Membaca melalui semua pro - portal berita pembangkang seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini i terkejut bahawa tidak ada berita Tian Chua hilang sokongan daripada rakyat P.115 Batu. Ia perlu diingat bahawa pada tahun 2008, menunggang gelombang popular Anwar Ibrahim, Tian Chua bertanding di kawasan Parlimen Batu di Kuala Lumpur dan menang, mengalahkan Lim Si Pin Barisan Nasional (anak lelaki bekas Presiden Kebangsaan Parti Gerakan Rakyat Malaysia Lim Keng Yaik) dengan majoriti 9,455


Inline image 2

Walau bagaimanapun, pada masa ini Tian Chua kelihatan akan kehilangan sokongan daripada rakyat Batu. Ini jelas daripada pelbagai ceramah beliau yang diadakan di Batu yang hanya boleh menarik tidak lebih daripada 50 orang, jauh daripada beribu-ribu yang telah menunjukkan untuk ceramah pada tahun 2008. Persoalannya ialah mengapa ini berlaku kepada naib - presiden PKR?

Sebabnya mudah, ia hanya sia-sia. Kenapa saya katakan ini?

Anda tidak perlu seorang saintis roket untuk memberitahu anda bahawa Tian Chua telah gagal. Lihatlah isu yang dihadapi Batu orang dan apa yang Tian Chua lakukan untuk mereka? Penyokong pembangkang boleh membantu saya mengenai perkara ini.



Di samping itu, adakah anda masih ingat kemalangan yang Tian Chua pada 13 Mac, 2010 yang dibunuh swasta Mohd Salleh Hamdan, 23, yang merupakan seorang askar dari Kem Tentera Mersing, dan yang meninggal dunia di Hospital Kota Tinggi kira-kira dua jam selepas kejadian. The ini Melayu masih tidak memaafkannya untuk itu.



Kini, selepas semua isu-isu beliau dengan tentera, dia sekali lagi bergolak bulu dengan mengatakan bahawa isu-isu di Lahad Datu adalah "sandiwara UMNO". Sekali lagi, ini Melayu telah tidak dilupakan.

Dan untuk menunjukkan kemarahan itu Melayu terhadap Tian Chua, dia tidak akan memenangi sokongan ini Melayu di Batu. Saya tidak pasti mengenai orang Cina tetapi untuk semua Peti Daerah Mengundi (PDM) dengan majoriti Melayu, dia akan kehilangan ketara.

Baca lagi klik SINI !!!

Sumber KL Chronicle

No comments:

Post a Comment