Wednesday 8 May 2013

Alamak @razlanrafii Buat Kenyataan Lagi @NajibRazak #PRU13 #1Malaysia #GE13 #SaveMalaysia


Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia,

Alhamdulillah semalam, tanggal 6 May 2013 merupakan detik bersejarah bagi parti United Malays National Organization (UMNO) setelah berjaya memenangi sebanyak 109 kerusi Parlimen dari 120 yang ditandingi. Majoriti kerusi yang dimenangi UMNO adalah dari kawasan yang mempunyai kepadatan penduduk berbangsa Melayu/Islam yang tinggi sekaligus membuktikan bahawa sokongan orang Melayu telah kembali kepada UMNO. Ini juga menguatkan UMNO itu sendiri sebagai parti utama yang diberi mandate untuk menjaga hal ehwal kebajikan orang Melayu dalam masa lima (5) tahun akan datang.

“Swing” Pengundi Cina Kepada Pembangkang

 Walau bagaimanapun, keputusan PRU13 kali ini telah mencetuskan satu keadaan yang tidak sihat dimana parti – parti komponen Cina dalam Barisan Nasional (BN) terutamanya MCA, Gerakan dan SUPP telah tewas dengan teruk kepada DAP. DAP telah memengangi hampir 70% kerusi yang mereka tandingi dengan majority yang semakin besar. Antaranya di kawasan saya sendiri iaitu Seputeh dimana Teresa Kok dari DAP telah menang dengan majoriti besar hampir 51,000 undi. 

Swing pengundi Cina ini yang dikatakan “Tsunami Cina” oleh Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Tun Razak adalah sesuatu yang diluar jangkaan. Segala bentuk program yang diadakan oleh Perdana Menteri sebelum PRU13 untuk masyarakat Cina telah mendapat sambutan yang menggalakkan. Segala majlis ceramah, konsert dan makan yang diadakan dihadiri oleh ribuan masyarakat Cina terutamanya di Selangor dan Pulau Pinang  tetapi ini tidak di “translate” kepada undi untuk Barisan Nasional (BN). Mereka hanya datang untuk “enjoy” dan makan percuma, tetapi tetap mengundi DAP.

Hala Tuju Kepimpinan Barisan Nasional (BN)

Saya bersetuju dengan President MCA Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang mengatakan tidak ada seorang pun dari MCA yang akan mengambil jawatan dalam cabinet & DUN kerana telah terbukti pada PRU kali ini masyarakat cina tidak sokong BN dan lebih bersikap “anti establishment”. Oleh itu, saya berharap dalam senarai cabinet baru yang akan dikeluarkan dalam beberapa hari lagi, tidak ada satu pun orang Cina yang dilantik. Ini sejajar dengan aspirasi masyarakat Cina yang telah menolak kerajaan pada PRU kali ini.

Selain itu, saya juga berharap kepimpinan tertinggi BN & Kerajaan dapat mengenalpasti polisi – polisi kerajaan yang baru untuk menaikkan taraf ekonomi & pendidikan masyarakat Bumiputera dan India di negara ini. Walaupun telah banyak polisi yang baik, tetapi sebagai “reward” untuk kesetiaan masyarakat bumiputera dan india kepada BN, saya berharap lebih banyak polisi ini dapat diketengahkan.  Insyallah.

Kepada ALLAH SWT Kami Berserah,

Razlan Rafii
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO
Bahagian Seputeh



No comments:

Post a Comment