Thursday 16 May 2013

@TengkuAdnanReal Meneruskan Perjuangan Sebagai Menteri WP #1Malaysia #BetterNation



Ahli Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang juga Setiausaha Agung UMNO dengan rasminya dilantik sebagai Menteri Wilayah Persekutuan mengantikan Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin. Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Yang DiPertuan Agong telah berkenan menyampaikan watikah perlantikan Tengku Adnan sebagai Menteri Wilayah Persekutuan pada hari ini. 



Di PRU13 yang baru berlalu, Ahli Parlimen yang mesra dipanggil sebagai Kunan telah berjaya menpertahankan kerusi Parlimen Putrajaya yang disandang olehnya dengan menewaskan lawannya Datuk Husam Musa yang merupakan Timbalan Presiden PAS dengan majortai 5,541 undi

TM merasakan dengan pengalaman luas beliau bukan sahaja memegang jawatan Ketua Bahagian Putrajaya, beliau juga pernah memegang beberapa jawatan penting dengan cemerlang termasuklah jawatan Menteri Pelancongan dapat diguna sebaiknya untuk memantapkan dalam memaju dan mensejahterakan WP khususnya. 

Kita tidak perlu membuat perbandingan antara beliau dan Raja Nong Chik  kerana kedua-dua individu ini mempunyai cara tersendiri dan telah terbukti mereka adalah antara individu yang berjaya membawa ‘message’ PM terus kepada masyarakat dan dalam masa yg sama telah bekerja keras di parlimen masing2. 

Apa yang penting di sini ialah matlamat mereka sama dan insya-allah di bawah pentadbiran Ku Nan, Kementerian WP ini akan bertambah baik dan berharap agar ianya dapat membantu mensejahterakan seluruh masyarakat, serta agensi agengi WP keseluruhannya. 

TM harap kehadiran Kunan sebagai Menteri WP dapat diterima oleh semua orang yang berada di Wilayah Persekutuan ini.

Patah tumbuh hilang berganti tetapi matlamatnya adalah sama, RAKYAT DIDAHULUKAN !!!

TM tumpang gembira dengan perlantikan Kunan sebagai Menteri WP.

No comments:

Post a Comment