Wednesday 8 May 2013

@nikabdulaziz Pemutus Salitulrahim Umat Islam di Malaysia #PRU13 #1Malaysia #GE13 #SaveMalaysia


Memutuskan silaturrahim pula hukumnya haram dan dikira melakukan maksiat besar sehingga mendapat laknat dari Allah Subhanahu wa Ta’ala, Sebagaimana firmanNya:
Maksudnya: “(Kalau kamu tidak mematuhi perintah) maka tidakkah kamu harus dibimbang dan dikhuatirkan-jika kamu dapat memegang kuasa-kamu akan melakukan kerosakan di muka bumi, dan memutuskan hubungan silaturrahim dengan kaum kerabat?. (Orang-orang yang melakukan perkara-perkara yang tersebut) merekalah yang dilaknat oleh Allah serta ditulikan pendengaran mereka, dan dibutakan penglihatannya.” (Surah Muhammad: Ayat 22-23)
Apatah lagi orang yang memutuskan silaturrahim ini tidak masuk syurga, sebagaimana sabda Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam .
Maksudnya: “Tidak masuk syurga orang yang memutuskan hubungan kekeluargaan.” (Hadits riwayat Muslim)

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang baru sahaja melepaskan jawatan Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau akan menolak sebarang percubaan oleh UMNO untuk memulakan rundingan muhibah dengan PAS
.
Beliau berkata UMNO yang mencari PAS untuk mendapatkan bantuan PAS kerana UMNO kini kehabisan kawan-kawan, termasuk masyarakat Cina.

"Jika mereka (UMNO) datang, saya akan meludah mereka. Mereka telah disalah tafsir Islam, "katanya di rumahnya di Pulau Melaka di sini semalam.
Menurut Nik Aziz, UMNO sedang menghadapi kegawatan politik kerana ia telah memilih nasionalisme bukan Islam.

"Jika mereka memilih Islam, maka kita boleh bercakap mengenai perpaduan Melayu," katanya ketika diminta mengulas mengenai keadaan Umno setiausaha Datuk Md Alwi Che Ahmad, yang meminta Umno untuk memulakan rundingan muhibah dengan PAS di bawah premis daripada inisiatif perdamaian kebangsaan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Nik Aziz mendakwa bahawa UMNO tidak baik dalam menjaga rakan-rakan, memetik sejarah mengapa PAS memutuskan daripada Barisan Nasional pada tahun 1970, dan sekarang UMNO telah menyalahgunakan kini tidak berfungsi lagi Semangat 46 parti.

Pada kurangnya sokongan daripada orang Melayu terhadap PAS, Nik Aziz menpersalahkan pada kekurangan maklumat yang betul tentang perjuangannya. Beliau menambah bahawa Pakatan Rakyat tidak mempunyai sumber-sumber media untuk menyebarkan ajaran Islam.

Soalan secara tiba-tiba untuk bersara, beliau berkata bahawa beliau membuat keputusan dua atau tiga hari sebelum bermulanya kempen pilihan raya umum ke-13.

TM - dengan UMNO garang nak mampus dengan DAP kecut macam tikus 

No comments:

Post a Comment