Saturday 18 May 2013

Hasutan @ngehkooham Kepada MCA Untuk Menentang Sultan Johor #TolakPR @Zahid_Hamidi

MCA tunduk kepada UMNO. kini tunduk kepada Sultan? MCA tidak boleh membuat apa-apa pendirian sendiri? Bagaimana untuk mewakili rakyat? - Ngeh Koo Ham. 

Begitu lah bagaimana Ngeh Koo Ham ultra kiasu DAP cuba menghasut MCA untuk menentang kehendak Sultan Johor.


Pelantikan Datuk Tee Siew Kiong sebagai Exco Kerajaan Negeri atas Perintah Diraja oleh Sultan Johor yang mempunyai kuasa untuk berbuat demikian.

Sultan mempunyai kuasa untuk melantik Menteri Besar dan Exco negeri kerana keunikan Perlembagaan Negeri Johor.

Ia juga aspirasi Sultan untuk mempunyai perwakilan Cina dalam Kerajaan Negeri Johor.

Untuk pengetahuan pembaca blog TM, bahawa MCA buat keputusan untuk menolak semua jawatan kerajaan yang telah diluluskan oleh mesyuarat agung tahunan pada tahun 2011 dan sekali lagi pada mesyuarat agung tahunan pada tahun 2012.

TM - Sultan Johor adil kepada semua rakyatnya walaupun Cina atau India.

2 comments:

  1. dap tau buat kacau saja. patat haramkan saja pati ini.

    ReplyDelete
  2. Kepada Semua Ahli-ahli MCA yang di hormati,
    Bahawa Yip Kum Fook ketua Gombak MCA dan Yip Jiun Hann ketua pemuda MCA Gombak, bapa dan anaknya cuba merebut Jawatan Tinggi pusat MCA pada Dec ini.
    Kami harap Ahli-ahli MCA menimbang dengan sedalam-dalamnya, janganlah undi orang yang bermuka dua kerana perangainya sangat jahat di masyarakat Orang Cina Malaysia.
    Dia guna kuasa tipu wanita, merosakan keluarga orang lain, sampai wang SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, DESA JAYA, KEPONG, KL pun berani telan dan tanah tokong India di Taman Daya dia pun tamak membakar untuk kekaya sendiri.
    Sekiranya kumpulan opportunist semacam ini disokong dalam parti MCA, kami yakin parti MCA sampai bila pun tidak bolih berkembang.
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete