Thursday 25 October 2012

Melalui KESAS Ke Genting


Gambar hiasan - Pusat Perjudian

Bertahun tahun TM dengar orang menghentam mengata mengapa tempat perjudian terletak lebih tinggi dari masjid masjid di Malaysia ? Ini yang kebanyakan orang PAS mendapat pengetahuan ini ketika ceramah ustaz ustaz mereka. Mengapa rakyat dianaiya mesti membayar tol bertahun tahun.  Ini yang telah dilaungkan oleh pakatan yang sebenarnya tak sepakat iaitu Pakatan Rosak. Tapi mereka tidak terangkan KENAPA MEREKA MENPUNYAI PEGANGAN DALAM KESAS DAN IPP GENTING pulak ? Mereka ini sememangnya biawak berlidah bercabang, depan rakyat menghentam kerajaan, walhal mereka lagi teruk.



Tapi pada hari ini melalui tweet Khairy Jamaluddin, YB Rembau yang juga Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mendedahkan betapa Hipokrasi Kerajaan PR mengenai isu di atas, ia perlu didedahkan dan diketuai ramai.

Khairy Jamaluddin @Khairykj

Baca lah petikan tweet Khairy Jamaluddin di bawah

1. @Khairykj: Laman web subsidiari PKNS, Worldwide Holdings. Memiliki 25% dalam IPP Genting Sanyen. "Lucrative" katanya. Hebat! http://pic.twitter.com/W89QlDLy

2. @Khairykj: Screenshot dari laman web Kesas, syarikat konsesi tol. 30% masih dimiliki Kerajaan Selangor. Tapi kata nak masuh tol! http://pic.twitter.com/iLQ6v9lI

3. @Khairykj: Kerajaan Selangor dah mempunyai 4 tahun untuk jual pegangan saham IPP & konsesi tol yg mereka bantah dari segi polisi. Tapi masih pegang.

4. @Khairykj: MB Kedah dipaksa jual saham IPO Felda sebab bertentangan dgn polisi Pakatan. Tapi MB Selangor masih pegang saham IPP Genting & tol Kesas.

5. @Khairykj: Baru berucap di Parlimen: Pakatan bantah IPP & tol tapi Kerajaan Selangor masih miliki 25% Genting IPP & 30% highway tol Kesas!

Betul kata Nabi kalau fasik seperti pakatan rosak membawa cerita atau kabar, kita semua kena siasat dan periksa sebelum kita mengadilinya.

TM - JUDI TU HARAM tapi bagi aku, di mana sahaja pusat perjudian terletak, kalau kita bukan kaki judi, kita tak pergi tempat begitu.

2 comments:

  1. salam tuan mohon pautan blog saya ke blog hebat ini.. nnti saya juga akan pautkan blog tuan ke dalam blog saya.. t kasih

    www.headbomb.blogspot.com

    ReplyDelete