Friday 26 October 2012

Dan Calon Calonnya Ialah !!!

Alamak @TengkuAdnanReal terlepas cakap mendedah rahsia Barisan Nasional @NajibRazak @umbkl


Barisan Nasional terus jadi pilihan rakyat Malaysia


Saya yakin kali ini ia akan dilaksanakan dengan sedikit perbezaan. Barangkali ia akan dinamakan lebih awal dari biasa,"

Tengku Adnan Tengku Mansor aka Kunan
Begitu lah kenyataan  Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Setiausaha Agung UMNO tentang calon UMNO untuk PRU13 selepas majlis korban dan kenduri rakyat sempena Aidiladha di Putrajaya.

Keputusan akhir akan dibuat oleh Datuk Seri Najib Razak, Presiden UMNO yang juga Pengerusi BN.

"Tidak tertakluk kepada calon UMNO sahaja malah semua parti komponen BN" kata Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agong BN.

Nama calon bagi kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya umum akan datang sedang melalui pelbagai saringan untuk disenarai pendek. "PRU-13 boleh diadakan pada bila-bila. Nama calon semua sudah kita terima dan separuh sudah dalam peringkat akhir untuk dimuktamadkan. Ada satu tempat, terdapat dua atau tiga nama (calon). Kadang-kala, satu nama sahaja di kawasan tertentu, namun proses saringan tetap dijalankan" katanya lagi.

"Kita nak calon yang rakyat nak, bukan calon yang parti nak atau calon yang orang tertentu nak. Calon yang rakyat nak kerana mereka akan menjadi wakil kepada rakyat,"

Sementara itu, Tengku Adnan menafikan bahawa individu tertentu sudah diarahkan oleh Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri atau Setiausaha Agung BN kononnya untuk ‘mencari calon pilihan raya’ atau membuat kajian selidik calon di kawasan tertentu.

TM - aku pun calon jugak, calon menantu :p

No comments:

Post a Comment