Thursday 25 October 2012

Tembok Di Sg Batu

YB @tianchua lemas di Sungai Batu diselamatkan oleh @chandrakumanan @umbkl

Saya sudah mengalami tiga kali banjir kilat sejak beberapa tahun yang lalu, dan yang paling teruk adalah satu pada 21 Ogos lalu" kata Residen B. Rajeswari, 68. "Air naik paras pinggang tinggi. Saya bersama adik beradik terpaksa meninggalkan rumah ke tempat yang lebih tinggi sementara menunggu banjir reda," katanya lagi.

"Kami berharap bahawa projek ini boleh siap tidak lama lagi, supaya kita tidak perlu menghadapi banjir kilat itu lagi."
 

"Kuil cina di Jalan Kolam Air 4, off Jalan Ipoh, tidak akan perlu dipindahkan" untuk projek tebatan banjir, diterangkan kepada penduduk oleh Chandrakumanan, Yahaya dan turut hadir Dominic Lau
Semalam, Datuk A. Chandrakumanan,  Pengerusi PPP Wilayah Persekutuan telah melawat tapak projek yang dicadangkan bersama Ahli Lembaga Penasihat Dewan Bandaraya, Datuk Yahaya Mat Ghani, yang juga Ketua Bahagian UMNO Batu merangkap Pengerusi Barisan Nasional Parlimen Batu.

Beliau berkata, Jalan Kolam Air adalah salah satu daripada enam bidang tumpuan dalam projek ini termasuk pembinaan tembok penahan sepanjang 1.7km Sungai Batu di sana.
Chandrakumanan, berkata perbincangan telah dijalankan dengan Jabatan Saliran dan Pengairan untuk mempertimbangkan semula rancangan, yang terlibat membina tembok penahan di sepanjang Sungai Batu di Jalan Ipoh.

"Walau bagaimanapun, penduduk 30 rumah setinggan berdekatan kuil masih perlu memberi laluan kepada projek itu, yang pada mulanya dijadualkan bermula pada 15 Okt," katanya.

"Satu kajian akan dijalankan untuk mendapatkan maklumat mereka yang mungkin terjejas oleh projek, terutamanya berhampiran sungai dalam JPS tanah rizab, kebanyakan ianya akan terlibat projek tersebut.."

"Selain Jalan Kolam Air, tembok juga akan dibina di kawasan-kawasan lain yang berdekatan, termasuk Kampung Kasipillay, Taman Emas dan Pusat Dagangan Dunia Putra," katanya.

"Walau bagaimanapun, terutamanya isu tanah di sini (Jalan Kolam Air) dan di Kampung Kasipillay masih diperlukan untuk diselesaikan."

Klik sini untuk lawatan mereka yang lepas.

TM - mana pergi YB Batu Tian Chua yang dok sibuk luar parlimen sendiri ?.

No comments:

Post a Comment