Friday 19 October 2012

Antara Haji dan PRU

Himpunan jutaan Umat Muhammad di Mekah

Musim haji telah tiba, seramai lebih kurang 28 ribu rakyat Malaysia yang beragama Islam sedang mengerjakan ibadah rukun Islam ke 5, mengerjakan ibadah Haji di Mekah. TM harap jemaah Malaysia yang mengerja haji pada tahun ini akan mendapat haji Mabrur. Insyallah

Dalam sedar tak sedar, musim haji sudah tiba tapi yang tak tiba hanya PRU13.  Angin tak ada tiba tiba pokok bergoyong ? Najib Razak, perdana menteri tak berkata apa apa tapi tiba tiba pemimpin pemimpin PAS mengata PRU13 akan diadakan pada musim haji pada tahun ini.

Maka pemimpin PAS seolah olah memaksa  ahli ahlinya menangguhkan ibadat haji pada tahun ini bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) 13.  Rupanya bagi mereka panggilan PRU lagi penting dari panggilan Haji di Mekah.

Akhirnya jangkaan pemimpin PAS meleset. Musim haji pun tiba, ahli ahli pas yang dapat pergi Mekah dalam jemmah haji Malaysia pun berangkat Mekah. Aku agak tiada seorang pun  ahli PAS yang membatalkan mengerjakan haji tahun ini atas perintah pemimpin. Mungkin mereka juga berfikir betapa benggongnya pemimpin pemimpin mereka.

TM - orang Islam yang menyokong BN pun nak mengerjakan haji juga.. 

No comments:

Post a Comment