Wednesday 19 March 2014

@UstazHaronDin Hargai Usaha Dan Iktiar Kerajaan Mencari #MH370 @NajibRazak @HishammuddinH2O


“Ada kata pepatah berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Yang memikul tugas ini adalah kerajaan dan saya secara jujur mengatakan kerajaan telah melakukan segalanya,” kata Datuk Dr Haron Din 

Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din mempertahankan kerajaan dan Penerbangan Malaysia (MAS) dengan menegaskan bahawa kerajaan telah melakukan yang terbaik dalam usaha mengesan pesawat MH370.

"Sebagai umat Islam kita kena berbalik kepada Al Quran dan percaya bahawa kuasa Allah mengatasi segala-galanya. Kita jangan terus menyalahkan sesiapa dalam hal ini adalah lebih baik kita terus berdoa kepada Allah agar pesawat MH370 dapat dijumpai dengan segera," katanya lagi.



Pada ketika ini semua orang dalam puak - puak Pakatan Haramjadah memukul canang cuba nak menyalahkan pihak Kerajaan ekoran insiden kehilangan pesawat MH370 tu, berlainan pula dengan Datuk Haron Din yang berfikir lebih matang dalam krisis ini. Beliau jelas menyokong serta memuji tindakan yang telah dilakukan oleh pihak Kerajaan dalam usaha untuk mencari pesawat terbabit. Pendek kata beliau hargai usaha yang kerajaan telah dilakukan.

2 comments:

  1. Blog Tuan taipanmaster.blogspot.com sudah saya pautkan di blog Perigitimur.blogspot.com..salam perjuangan.

    ReplyDelete
  2. Share with Buddhists in Malaysia and around the world.
    We would like to inform our Buddhist about Yip Kum Fook who is president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.
    He is planning to turn the SAMNAK SAMBODHI into a Mahayana temple. but was not successful as some committees died without any illnesses, Yip Kum Fook rebelled against Buddhists all the time.
    Yip kum Fook is a stubborn, dirty-minded man who is always angry with his son (Yip Jiun Han). His son is now insane and unconscious. When we are at the SAMNAK SAMBODHI, the son always comes to talk with us about family. We know that this is a kind of karma, fluent.
    please research on internet or google about Yip Kum Fook to know more details and we are Buddhists need to protect our Buddha words. We know this SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE we have seldom worked hardly before. PLEASE SHARE WITH EVERYONE.
    BY NG BENG HOCK

    ReplyDelete