Thursday 20 March 2014

@HishammuddinH2O Susahnya Melayan Kerenah Keluarga Mangsa Dari China #MH370 #PrayForMH370



Dalam kebimbangan dan kecewa yang mendalam untuk carian dan nasib B777 -200 dengan nombor pendaftaran 9M- MRO ditetapkan MH370 dari KUL- PEK yang hilang sejak 0230hrs pada 8 Mac 2014, ia semua orang perlu bertenang dan tahap diketuai. Terutamanya, sebagai operasi semakin rumit.


Mencari dan menyelamat misi sudah ke hari ke-12 dengan 25 negara mengesahkan penyertaan dalam terbesar di -masa kebelakangan ini , banyak negatif yang datang dari China. Sama ada pegawai-pegawai , media atau ahli keluarga yang hilang 154 warga China.

Mereka betul-betul menjerit dengan kuat kata-kata seperti " Lie ", " Cover up " dan menolak apa-apa maklumat terbaru yang ditawarkan .

Hakikatnya adalah bahawa wakil-wakil Malaysia Airlines di Beijing untuk menangani krisis ini diberi makan dengan maklumat tidak lebih bahawa apa yang telah ditawarkan kepada media antarabangsa dalam taklimatr harian mereka di Sama Sama di KLIA , biasanya pada 1730hrs .

Ini berkongsi maklumat dengan hampir setiap hari Pemangku Menteri Pengangkutan Dato 'Seri Hishamuddin Hussein , DG DCA Dato' Azharuddin Abdul Rahman, GCEO Malaysia Airlines Ahmad Jauhari Yahya dan kadang-kadang disertai oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar , Ketua Pertahanan Angkatan Jen. Tan Sri Zulkifli Md Zin dan Panglima TUDM Jen. Tan Sri Rodzali Daud TUDM .

Ia adalah selepas perbincangan yang teliti apa yang pernah maklumat terkini yang diperoleh di atas meja, yang telah disokong dengan agensi-agensi berkaitan sama dari luar negara seperti FAA, NTSB , FBI dan lain-lain .

Walau bagaimanapun, dalam intipati masyarakat yang telah berada di bawah penindasan dan ' tertutup' sekian lama dan hari ini aliran maklumat masih tidak telus sebagai tempat-tempat lain di dunia, tanah besar China di Beijing mempunyai keberanian untuk mendakwa bahawa pihak berkuasa Malaysia adalah " menipu "dan " mereka tidak bercakap benar " mengenai butir-butir penerbangan MH370 yang hilang.

Yang benar-benar tidak adil.

Kemudian lagi, ia dirasionalkan yang mempunyai tanah besar China untuk bersaing untuk terus hidup dan mengambil jalan keluar untuk " Ambil tegas " apabila mereka mahu sesuatu atau mereka mahu didengar. "Jika tidak, mereka merasakan bahawa mereka akan hanya diabaikan dan keperluan mereka tidak akan berkhidmat ".

Apa yang mengejutkan , adalah tingkah laku luar biasa mereka yang bersempadan jijik seperti haiwan. Pada hari kedua selepas penerbangan MH370 telah hilang confimred , Malaysia Airlines memutuskan untuk menganjurkan Pusat Ops mereka di sebuah hotel di Beijing, untuk memenuhi apa-apa kerja perlu menghadiri pertanyaan dan memudahkan apa-apa keperluan untuk keluarga yang terjejas penumpang.

Pertama, kerana mereka sedang berkumpul, mereka menuntut mereka diberi taklimat setiap 15 minustes tentang terkini. Wakil-wakil Malaysia Airlines merasa sia-sia untuk berbuat demikian kerana mereka tidak akan mempunyai apa-apa yang baru, jika mereka perlukan untuk melakukannya empat kali setiap jam. Tetapi mereka sangat berkeras.




Selepas beberapa hari apabila mereka tidak mempunyai maklumat baru yang ditawarkan , setiap kali mereka melakukan taklimat mereka melontar dengan air botol dan menjerit .

Malaysia Airlines menyediakan makanan dan penginapan untuk keluarga yang terjejas . Pada satu titik masa, ia dipercayai bahawa makanan untuk 8.000-9.000 orang telah perlu bersedia untuk memenuhi bilangan orang berkumpul di hotel. Memandangkan hanya ada 154 daripada mereka di atas kapal, ia bermaksud bahawa terdapat 60 orang bersedih berkumpul di hotel atau setiap penumpang.

Malam ini , tiga wanita dipercayai warga China cuba menyeludup ke dalam dewan taklimat media di Sama Sama Hotel taklimat media setiap hari oleh Menteri Pengangkutan dan DG DCA bermula.

1 comment:

  1. Share with Buddhists in Malaysia and around the world.
    We would like to inform our Buddhist about Yip Kum Fook who is president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.
    He is planning to turn the SAMNAK SAMBODHI into a Mahayana temple. but was not successful as some committees died without any illnesses, Yip Kum Fook rebelled against Buddhists all the time.
    Yip kum Fook is a stubborn, dirty-minded man who is always angry with his son (Yip Jiun Han). His son is now insane and unconscious. When we are at the SAMNAK SAMBODHI, the son always comes to talk with us about family. We know that this is a kind of karma, fluent.
    please research on internet or google about Yip Kum Fook to know more details and we are Buddhists need to protect our Buddha words. We know this SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE we have seldom worked hardly before. PLEASE SHARE WITH EVERYONE.
    BY NG BENG HOCK

    ReplyDelete