Thursday 20 March 2014

@HishammuddinH2O Update 2 Object Found By Satellite Australia #MH370 #PrayForMH370



Pesawat peninjau telah dihantar ke Lautan selatan India pada hari Khamis selepas pihak berkuasa Australia mengumumkan bahawa imej satelit menunjukkan sekurangnya dua objek di kawasan yang boleh dikaitkan kepada hilang Malaysia Airlines penerbangan MH370 .


Empat pesawat telah dihantar ke kawasan itu selepas " petunjuk kemungkinan serpihan " dikesan dalam imej satelit , berkata Lembaga Keselamatan Maritim Australia ( AMSA ), yang merupakan penyelaras carian di Lautan selatan India.

Tindak balas kecemasan Pengurus Besar AMSA , John Young, berkata objek yang terbesar mungkin telah dianggar berukur 24 meter ( 79ft ). Tinjauan satelit telah dibuat 2,500 km (1,500 batu) di barat daya Perth.


Objek kedua mungkin berkaitan dengan penerbangan MH370 .
Kedua dua objek mungkin berkaitan dengan penerbangan MH370.

Perdana Menteri Australia , Tony Abbott , memberitahu Parlimen pada hari Khamis bahawa " maklumat baru dan boleh dipercayai " yang telah muncul dari analisis pakar imej satelit. Pengumuman beliau 12 hari penerbangan ke Beijing MH370 hilang pada 8 Mac tidak lama selepas berlepas dari Kuala Lumpur , ibu negara Malaysia , dengan 239 orang di atas kapal.

Abbott berkata Australia tentera udara Orion telah darahkan untuk mencari objek, dengan tiga pesawat tambahan berikut untuk pencarian susulan yang lebih intensif . Beliau menambah bahawa beliau telah memaklumkan kepada Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak, perkembangan .

Pesawat telah kembali tanpa apa-apa selepas pencarian awal. Abbott memberi amaran terhadap membuat kesimpulan awal. "Kita mesti ingat tugas mencari objek ini akan menjadi sangat sukar dan ia mungkin berubah bahawa ianya tidak berkaitan dengan penerbangan MH370 .

"Namun begitu saya ingin mengemaskini perkembangan yang berpotensi ini. "


Tony Abbott , Perdana Menteri Australia , mengumumkan penemuan yang mungkin dalam pencarian penerbangan MH370 .

Terdahulu, AMSA berkata ia telah separuh kawasan carian di Lautan Hindi - walaupun dengan sesuatu kawasan masih meliputi 300,000 kilometer persegi - dan bergerak lebih dekat ke Perth.


Young, ketua AMSA , kata selepas pengumuman Abbott bahawa objek adalah " agak kurang jelas " pada imej satelit tetapi satu "saiz yang munasabah dan mungkin dibanjiri dengan air ... terlonjak atas dan ke bawah di dalam air ".

" Kami telah lama dalam bidang ini melakukan pencarian dan menyelamat dan menggunakan imej satelit sebelum ini," kata Young. "Ianya tidak semesti berkaitan dengan pencarian walaupun ianya kelihatan sepertinya, jadi kami akan tumpukan pandangan kita sehingga ianya dijumpai . "

TM harap ini pentandaan awal penemuan MH370 yang telah hilang lebih 12 hari itu.


1 comment:

  1. Share with Buddhists in Malaysia and around the world.
    We would like to inform our Buddhist about Yip Kum Fook who is president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.
    He is planning to turn the SAMNAK SAMBODHI into a Mahayana temple. but was not successful as some committees died without any illnesses, Yip Kum Fook rebelled against Buddhists all the time.
    Yip kum Fook is a stubborn, dirty-minded man who is always angry with his son (Yip Jiun Han). His son is now insane and unconscious. When we are at the SAMNAK SAMBODHI, the son always comes to talk with us about family. We know that this is a kind of karma, fluent.
    please research on internet or google about Yip Kum Fook to know more details and we are Buddhists need to protect our Buddha words. We know this SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE we have seldom worked hardly before. PLEASE SHARE WITH EVERYONE.
    BY NG BENG HOCK

    ReplyDelete