Thursday, 28 February 2013

@NajibRazak Berani Kerana Benar #BNBagus Tapi PR #ManifestoBukanJanji


Itu adalah bagaimana sesiapa sahaja boleh menggambarkan Datuk Seri Najib Tun Razak apabila beliau menandatangani Ketelusan Pilihanraya Ikrar Integriti Antarabangsa pada rabu lepas.

Adakah perbuatan meletakkan pasangan cek atau hanya cek seperti dalam permainan catur terhadap pakatan pembangkang dan NGO anti-establishment terutamanya S. Ambiga dan kumpulan Bersih beliau?

Sama ada atau tidak adalah perkara yang lain tetapi tindakan Najib sebagai pengerusi yang pemerintah Barisan Nasional (BN) pakatan dan Perdana Menteri, adalah suatu perbuatan tidak hanya berani dan berani tetapi dalam kebenaran satu perbuatan ikhlas dan jujur ​​untuk melihat yang pilihan raya umum akan datang adalah percuma rasuah dan membeli undi dan apa sahaja tuduhan yang dilemparkan kepadanya dan BN.

Selain itu, Najib juga akan mendapatkan semua wakil BN dalam pilihan raya umum akan datang untuk menandatangani ikrar - bermakna dia mahu semua kaumnya untuk menjadi sebagai bersih kerana dia adalah dan berwibawa seperti dia.

Transparency International adalah antarabangsa anti-rasuah NGO yang menggalakkan ketelusan dan akauntabiliti bagi pilihan raya di seluruh dunia yang dipercayai.

Dan Najib, dengan mendapatkan wakil BN untuk menandatangani ikrar, adalah Perdana Menteri pertama dan negara di dunia untuk mengambil langkah seperti yang menunjukkan pilihan raya yang jelas kristal.

Setelah berbuat demikian, Najib membunuh semua keraguan dan dakwaan bahawa beliau dan BN 'rasuah politik' amalan yang menyebabkan pembangkang memenangi empat negeri, hasil kejutan ... dia he he.

Ikrar melakukan BN, antara perkara lain, tidak akan terlibat dalam penipuan undi, mengundi membeli, bergerak pengundi untuk 'kawasan merah' sensitif atau dan lulus orang mati sebagai pengundi.

Sekarang bahawa Najib adalah terbuka dan berani untuk menandatangani ikrar, mari kita lihat sama ada pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang akan melakukan perkara yang sama, selepas semua mereka adalah orang-orang ditambah kursus NGO yang menyokong mereka yang menangis busuk.

Najib dan BN telah ikhlas dan jujur ​​semua bersama-sama seperti yang ditunjukkan dalam tindakan dan kenyataan mereka tetapi memenangi hati dan minda rakyat - kita bercakap tentang manusia di sini - bukan satu tugas yang mudah.

Manusia biasa percaya dalam cerita-cerita baik dan cantik pemimpin pakatan pembangkang terutamanya Anwar Ibrahim dan Nik Aziz Nik Mat adalah sangat, sangat baik untuk berbuat demikian, memberitahu membuat percaya cerita-cerita yang menangkap bunyi kekerapan tertinggi manusia.

Mereka telah pada permainan ini untuk sekian lama bahawa ia kini menjadi tugas membosankan untuk Najib dan pemimpin BN lain untuk membatalkan dan meletakkan kembali menjejaki minda dan hati mereka yang telah menyeleweng mental.

Sama ada ia adalah oleh strok nasib, mereka terpesona dan 'dipukau' tiba-tiba menyedarkan apabila pakatan pembangkang sendiri gagal untuk menyampaikan janji-janji mereka dan membuat dipercayai cerita hancur sebagai kebenaran muncul satu demi satu

Pemikiran rakyat Malaysia kini meninggalkan pakatan pembangkang yang mereka disokong dalam pilihan raya umum 2008 dan mereka kini melihat keikhlasan dalam bergerak Najib dan visi masa depan.

Trend ini telah mendapat pakatan pembangkang bimbang dan pemimpin pakatan itu, yang berada di Logger kepala dengan satu sama lain pada hampir setiap isu kini di tempat yang panas, seperti cacing dalam lubang panas, menggenggam pada apa-apa untuk keluar.

Wednesday, 27 February 2013

DAP KANASAI Pain !!! #ManifestoBukanJanji #TolakPR



Ini salah satu video dari kaum cina yang menolak Dap. Sebenarnya banyak lagi video, cuma kita saja yang tak tahu pasal ni. Jom kita tolong promote video-video macam ni!

Mc pun tak faham sangat video ni, cuma bila dia kata Dap dan Janice Lee tu KANASAI, memang betul la. Sebab dalam bahasa cina, KANASAI tu bermaksud, 'MACAM TAHI'. 

jadi memang betul la Dap tu KANASAI!



Seperti biasa TM sarankan kita semua menolak parti yang bernama DAP pada PRU akan datang !!! 

Blogger @REZQEENHILL Diancam Pencacai @Khalid_Ibrahim #ManisfestoBukanJanji




Belum pemerintah keseluruhan Malaysia, pencacai pencacai pakatan rosak ini sudah berani mengancam orang lain. Seolah olah mereka ini berkuasa ke atas segalanya. 

Lihat lah pada chat post facebook diatas, beberapa orang pencacai pakatan rosak yang dipercayai orang Pakatan Keluarga Rosak cuba mengancam blogger Rezqeenhil. Mereka yang mengetahui tentang kedudukan rumah, kereta dan keluarga Rezqeenhill. Mereka juga telah mendedah wajah dan kediaman Rezqeenhill dan sebagainya pada umum di facebook mereka. 

Orang orang di Bandar Tun Razak pernah tahu wajah sebenar orang pakatan rosak ini yang tidak tahu takut untuk mengancam orang lain dengan kekerasan sekira parti sokongan mereka tergugat dengan kerja keras Barisan Nasional Parlimen Bandar Tun Razak untuk memenangi pada PRU yang akan datang !!!

Seperti selalu TM menasihati pengundi pengundi di Bandar Tun Razak untuk menjatuhkan salah satu ahli parlimen dari PKR yang pemalas iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim !!!

Klik untuk baca cerita berkaitan !!!



Pencacai Pencacai @Khalid_Ibrahim Yg Bodoh Tentang Konsep Banner #ManifestoBukanJanji #TolakPR



TM pun nak mengingatkan bahawa Parlimen Bandar Tun Razak bukan juga kepunyaan mak bapak pakatan rosak juga.Keceluparan pencacai pakatan rosak yang bernama Mohammad Saiful bin Mansor yang dipercayai tinggal di parlimen juga punya kebodohannya. 

Semua orang tahu pada setiap banner mana mana parti politik sudah tentu menpunyai propaganda untuk memenangi parti masing masing. Mungkin pencacai ini hanya menpunyai kebolehan menyondol dan bercakap membuta tuli sahaja !!!

Tapi ada kebenarannya, pakatan rosak patut menyerahkan semula Parlimen Bandar Tun Razak kepada Barisan Nasional memandangkan ahli parlimennya Tan Sri Khalid Ibrahim merangkap Menteri Besar Selangor gagal mentakbirkan parlimen itu dengan baik. Sepanjang beliau sebagai ahli parlimen Bandar Tun Razak tidak peduli hal ehwal yang berlaku di situ. Kita boleh membilang kehadirannya di Bandar Tun Razak hanya di jari sebelah tangan.  Tetapi beliau hadir di Bandar Tun Razak hanya pada banner banner yang terdapat gambarnya saja. Beliau boleh juga digelarkan ahli parlimen hanya hadir melalui banner banner yang digantung tanpa berbakti di sana !!!

Oleh itu TM juga menasihati pengundi pengundi di Bandar Tun Razak untuk menjatuhkan Tan Sri Khalid Ibrahim atau sesiapa sahaja dari pakatan rosak supaya BTR dapat berkembang dan maju jika dikembalikan kepada Barisan Nasional !!!

Klik disini untuk cerita berkaitan !!!

Tuesday, 26 February 2013

P Bala Pulang Menambah Fitnah terhadap @NajibRazak

Akuan Bersumpah Percubaan Mengaitkan Najib dengan Altantuya !!!

Puaslah kita maki hamun Najib, puaslah kita kutuk Datin Seri Rosmah Mansor kerana terlalu marahkan penglibatan mereka berdua dalam pembunuhan Altantuya, rupa-rupanya ia cuma ‘rekaan dan dogengan’ musuh-musuh politiknya saja, pergh!

Kelmarin, dalam tulisannya, Raja Petra telah ‘pecah lubang’.

Menurut beliau, seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa bersama seorang peguam di sebalik akuan bersumpah tersebut bagi memfitnah Najib.

Dalam pendedahan di portal malaysia-today.net itu beliau turut menyebut pembabitan beberapa pemimpin pembangkang dan peguam yang terlibat dalam merancang untuk menghasilkan akuan bersumpah berkenaan termasuk M. Puravalen yang didakwa mempunyai hubungan rapat dengan ahli perniagaan, Datuk Seri Kalimullah Masheerul Hassan.

Raja Petra mengakui semua kenyataan yang dibuat Balasubramaniam pada sidang akhbar di Ibu Pejabat PKR memang telah dirancang lebih awal agar penyiasat persendirian itu tidak tersalah cakap.

Pada masa sama Raja Petra mengakui Balasubramaniam dibayar untuk membuat akuan bersumpah tersebut dan dakwa beliau, perkara itu memang diketahui Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Saya bertemu Balasubramaniam 2 Julai 2008 iaitu sehari selepas beliau membuat akuan bersumpah. Pertemuan itu berlaku selepas saya dihubungi Sivarasa yang meminta saya pergi ke rumah seorang peguam bagi membincangkan kes pembunuhan Altantuya.

“Kami berbincang bagaimana perkara ini perlu ditangani dan apa yang Balasubramaniam perlu cakap semasa sidang akhbar yang akan dibuat keesokan hari di Ibu Pejabat PKR,” dakwanya sebagaimana dipetik dari malaysia-today.net.

Pada 1 Julai 2008, Balasubramaniam mengejutkan negara apabila mengeluarkan akuan bersumpah mengaitkan Perdana Menteri dalam pembunuhan tersebut tetapi selang dua hari kemudian penyiasat persendirian itu membatalkan akuan bersumpah berkenaan.

Dalam pada itu, Raja Petra mendakwa Anwar telah mengarahkan seorang tauke Cina membayar kepada Balasubramaniam sebanyak RM20,000 sebulan bagi memastikan penyiasat persendirian tersebut terus menyokong pembangkang.

Katanya, langkah itu diambil selepas Balasubramaniam dikatakan sedang melakukan rundingan rahsia bagi membolehkan beliau mendapat bayaran RM5 juta menyebabkan Anwar bimbang jika penyiasat persendirian tersebut membongkar rahsia mereka.

Nampaknya dakwaan Raja Petra itu perlu diberi perhatian sewajarnya oleh pihak berkuasa terutama polis.

Polis perlu menyiasat dakwaan Raja Petra ini, kalau Raja Petra BOHONG, cari dia walau sampai lubang cacing sekali pun, dan sekiranya ia BENAR, nama-nama yang disebutnya itu perlu segera diheret ke muka pengadilan

Cukup-cukuplah perbuatan fitnah yang semakin menjadi-jadi dalam kalangan masyarakat Islam mutakhir ini.

Perbuatan sebegini melambangkan betapa rendahnya moral pelaku yang sanggup menghancurkan maruah orang lain dengan menolak segala pertimbangan dan rasional akal yang dianugerahkan Allah SWT.

Kalau pun sesuatu tuduhan itu ada kebenarannya, orang yang mengambil kesempatan untuk berbuat demikian perlu mengadakan bukti yang kukuh dan munasabah bagi membuktikan dakwaannya, bukannya dengan mencantumkan cerita yang dibawa dari mulut ke mulut dan dijadikan modal menyebarkan wasangka buruk dan tuduhan palsu dan negatif kepada seseorang.


Bila difikirkan kembali…kalau benarlah dakwaan Raja Petra itu, alangkah berdosanya kita kepada Najib ... tanggung lah kita nanti di akhirat kelak.

Fitnah @anwaribrahim terhadap Tun Mahathir #ManifestoBukanJanji


1. Anwar Ibrahim menuduh saya, sebagai penasihat Petronas telah terlibat dalam pemberian kontrak Petronas kepada anak saya.
2. Bagi Anwar inilah yang biasa dilakukan olehnya jika ia berkuasa. Semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan memang pun banyak kontrak diberi olehnya kepada penyokong politiknya dan keluarganya.
3. Kementerian telah pamerkan semasa mesyuarat agong UMNO senarai orang yang mendapat kontrak semasa ia berkuasa. Terdapat dalam senarai nama-nama penyokongnya dan keluarganya. Tidak ada satupun dari anak saya yang tersenarai.

4. Semasa saya menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak ada satu pun daripada anak saya yang mendapat tempat dalam Kerajaan atau dalam parti. Beberapa kali nama mereka di calon tapi saya tidak benar sehingga saya bersara. Juga tidak ada kontrak Kerajaan yang terdapat oleh mereka.
5. Jika mereka berjaya samada dalam perniagaan atau politik, ini adalah atas usaha mereka sendiri. Dan ini semua berlaku selepas saya letak jawatan Perdana Menteri.
6. Petronas tidak memberi peluang kepada anak saya sahaja apabila saya menjadi penasihatnya. Orang lain juga mendapat peluang jika mereka ada kemampuan.
7. Sebenarnya tidak ada kontrak yang diberi Petronas kepada anak saya sehinggalah perusahaannya maju kerana kerja-kerja yang diberi oleh pihak lain.
8. Walaupun saya digelar sebagai penasihat Petronas, saya tidak memberi apa-apa nasihat. Petronas diletak di bawah Perdana Menteri dan P.M.lah yang memberi arahan kepada Petronas. Semasa saya jadi Perdana Menteri pun saya tidak memberi apa-apa bantuan kepada anak-anak saya.
9. Berkenaan dengan kontrak yang baru yang diberi kepada anak saya, Presiden Petronas cuma memberitahu saya selepas kontrak diberi. Saya tidak sama sekali terlibat dengan keputusan yang dibuat. Saya sanggup bersumpah di dalam masjid dengan menjunjung Quran bahawa saya tidak ambil bahagian sama sekali dengan pemberian kontrak kepada anak saya.
10. Sebaliknya Anwar, apabila menubuh partinya melantik isterinya sebagai Presiden. Kemudian dia juga yang pilih isterinya sebagai calon di Permatang Pauh. Kemudian dia sendiri yang menyuruh isterinya lepas kawasan untuk ditandingi olehnya.
11. Tidak ada bukti adanya pertandingan untuk jawatan penasihat parti yang disandang olehnya. Dia juga yang memilih anaknya untuk menjadi calon dalam pilihanraya. Sekarang isterinya jadi presiden parti dan anaknya jadi naib presiden parti. Kawannya juga jadi timbalan.
12. Parti Keadilan adalah milik Anwar Ibrahim.
13. Jika ia jadi Perdana Menteri sudah tentu Kabinet akan diisi dengan keluarga dan kawannya sebagai Menteri. Mudahlah nak buat apa pun.
14. Anak saya Mirzan juga dijadikan sasaran fitnah Anwar. Benar dahulu dia menjadi pengarah San Miguel. Tetapi San Miguel Filipina bukan syarikat bir sahaja tetapi semakin banyak terlibat dalam industri makanan dan petroliam.
15. Setelah fitnah dilempar kepadanya, anak saya letak jawatan. Sekarang dia hanya menjadi pengarah dalam syarikat minyak Petron. Dahulu syarikat ini dikenali sebagai Exxon Mobil dan telah menjadi pembekal minyak ke pesawat terbang di KLIA.
16. Apabila Exxon Mobil diambil alih oleh San Miguel, ia diletak dibawah Petron. Anak saya dilantik sebagai pengarah Petron. Kontrak membekal minyak Exxon Mobil di KLIA diwarisi oleh Petron.
17. Jika anak dan isteri Anwar boleh menjadi politikus, apakah anak saya tak boleh berniaga sendiri tanpa difitnah oleh Anwar? Dah tak ada modal politik dah ke?
18. Kenapa begitu takut bersumpah jika jenayah liwat tidak dilakukan. Berani kerana benar, takut kerana salah – demikian pepatah Melayu.

Tun Mahathir Mohamad



Oppa Orang Sabah Style @musahjaman



Fenomena Oppa Gangnam Style melanda Sabahan yang sayangi Malaysia !!! Layaaaaaaannnn !!!

@abdulhadiawang Menyalahguna Al Quran Utk Mencelaru Pemikiran Rakyat !



Lihat lah bagaimana Hadi Awang cuba mengelirukan rakyat di Malaysia dengan menyamakan pemberian BR1M seperti zaman firaun. Kalau kita belajar sejarah Mesir. firaun menganggap dirinya sebagai tuhan dan semua orang di Mesir ketika itu dipaksa menyembahnya yang hanya manusia biasa.

Tapi kerajaan Malaysia diterajui oleh Barisan Nasional hanya cuba mengagihkan serba sedikit kewangan bagi menringankan beban kepada setiap rakyat yang layak tanpa mengira bangsa ataupun fahaman politik. Tak pernah kerajaan mengaku sebagai tuhan yang memberi rezeki kepada rakyat Malaysia tetapi menjalankan tugas dan tanggungjawab sebagai pemerintah di negara ini. Salahkah kalau rakyat dibantu ? Sedangkan kalau kita sebagai orang Islam yang kaya pun digalakan zakat dan bersedekah yang kepada yang memerlukan !!!

TM harap rakyat Malaysia jangan keliru dengan cemuhan Hadi Awang. Kerajaan Pusat hanya cuba membantu rakyat !!!

Sekolah @abdulhadiawang Dijilat Api Neraka Kerana Mulutnya Yang Celupar ?



Pagi semalam di konvensyen puok kera d Shah Alam, Hadi Awang menyelar Kerajaan BN dengan gelaran umpama Kerajaan Firaun kerana bagi BR1M !! Padahnya kerana mulut hapak beliau ;
Tidak pun sampai sebulan kebakaran lalu, kini Sekolah Haji Hadi di Rusila, terbakar lagi kira-kira jam 5 petang semalam (Isnin 25 Feb) setelah sebelum ini mengalami kebakaran 8 Februari lalu.
Sewajarnya memberi kesedaran kepada Haji Hadi dan pimpinan Pas supaya insaf jangan terlalu memperalatkan agama Islam untuk kepentingan politik diri dan parti Pas.
Bayangkanlah dalam keadaan hujan lebat di hari ini, kebakaran boleh berlaku di Sekolah Haji Hadi itu,,,,sesuatu pertunjuk  kepada yang benar-benar beriman, supaya menyedari akan peringatan Allah.
Pihak bomba telah berhempas-pulas memadamkan kebakaran tadi bagi mengelak dari terus merebak.
Kebakaran didapati berlaku pada bahagian dinding dan atap dalam keadaan hujan.
Sebelum ini Haji Hadi pernah mempertahankan kalimah Allah boleh digunakan oleh golongan Kristian, bertentangan sama sekali dengan keputusan para mufti, bahkan Majlis Syura Ulamak Pas juga tidak bersetuju dengan pendirian Haji Hadi itu.
Dalam kebakaran pertama, lambang salib tiba-tiba muncul pada tiang yang terbakar itu.
Sebelum ini Ibu Pejabat Pas di Jalan Raja Laut juga mengalami kebakaran.
Semua ini seharusnya membawa keinsafan dan direnungi oleh pemimpin dan pengikut Pas kerana setiap apa yang berlaku perlu dijadikan pengajaran dan untuk direnungi.
Bila atap stadium di Gong Badak yang sedang dibaiki jatuh baru-baru ini, macam-macam puak-juak Pas mengata, tetapi apa ulasan mereka pula bila Sekolah Hadi di Rusila terbakar buat kali kedua ini? Terbakar ketika dalam suasana hujan !!! 
Mungkin Allah nak bayar cash di dunia wahai Hadi Awang !!!

Monday, 25 February 2013

@tianchua Merancang Baring Di Lebuhraya Bukit Jalil ?




Untuk Perhatian Pengguna Lebuhraya Bukit Jalil


25 Februari 2013 - Satu seksyen lebuh raya Bukit Jalil di sepanjang Lebuhraya Bukit Jalil akan ditutup antara 11pm hingga jam 5 pagi setiap hari sehingga 6 Mac untuk memudahkan pelancaran galang kotak bersegmen (SBGs) bagi pembinaan sistem transit aliran ringan(LRT) Projek Tambahan Line (Lep).

Seksyen terjejas terletak di seberang Jalan BK1/13 di Bandar Kinrara.

Semasa penutupan sementara, Bukit Jalil terikat pemandu boleh mengambil laluan alternatif melalui Jalan BK1/14, Jalan Kinrara 2, dan Jalan BK1/20 untuk mengelakkan zon pembinaan dan memasukkan semula Lebuhraya Bukit Jalil.

Pengguna trafik Puchong masih boleh menggunakan lebuh raya untuk sampai ke destinasi mereka. Walau bagaimanapun, salah satu lorong ditutup untuk menampung SBG melancarkan kerja-kerja.

"Kami telah meletakkan petunjuk termasuk tanda-tanda jalan, lampu kelip, dan penghadang plastik di sepanjang lebuh raya, dan ditugaskan pemegang bendera di lokasi yang strategik untuk memudahkan keselamatan lalu lintas. Pemandu yang mengguna laluan tersebut dinasihatkan untuk kekal berhati-hati dan mematuhi had laju, "kata Lim Jin Aun, Ketua Komunikasi Kumpulan dan Jabatan Pemasaran Strategik Syarikat Prasarana Negara Berhad - pemilik Lep itu.

LEP merupakan satu inisiatif Kerajaan untuk melanjutkan sistem LRT sedia ada - Kelana Jaya dan Ampang Lines - kawasan perumahan dan komersial yang lebih besar di Lembah Klang. The Line Ampang sedang diperluaskan oleh 17.7km meliputi kawasan termasuk Bandar Kinrara, Puchong dan Putra Heights, manakala Kelana Jaya Line dilanjutkan oleh 17km termasuk kawasan seperti Lembah Subang, Subang Jaya dan USJ. Kedua-dua garisan akan bertemu di stesen bersepadu di Putra Heights.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Fadzil Ghazali Prasarana Unit Hal Ehwal Media di 011-11115922 atau Azhar Ghazali di 019-3837865.

Nasihat @razlanrafii Kepada @nikabdulaziz ! Jangan Bermain Api Neraka #ManifestoBukanJanji




Keceluparan mulut Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat yang menggelar penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) umpama haiwan ternyata sekali tidak sopan dan tidak berilmu. Bagi seorang pemimpin Islam yang dihormati dari sekelompok pihak yang menganggap dirinya umpama ulama Islam adalah tidak boleh diterima.

Kecetekan akal seorang pemimpin yang hanya menggunakan Islam sebagai landasan politiknya amatlah dikesali kerana kecendurangan dirinya menggelarkan rakyat Malaysia yang menerima BR1M sebagai binatang.

Menurut Pengerusi Unit Media Baru Wilayah Persekutuan (UMBWP) Saudara Mohd Razlan Muhammad Rafii, beliau amat kesal dengan tindakan Nik Aziz yang dilihat seakan cemburu terhadap penerima BR1M dan beliau menegaskan seharusnya Nik Aziz mengucapkan terima kasih bagi pihak rakyat kerana negara sudi berkongsi hasil kekayaan (pendapatan) negara bersama rakyat.

Tindakan menyamakan penerima BR1M dengan binatang adalah satu bentuk tindakan protes daripada Menteri Besar Kelantan yang cemburu tidak dijemput sebagai penyampai bantuan tersebut kepada rakyat Kelantan. Untuk info, penyerahan BR1M hanya disampaikan oleh Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) atau ADUN BN atau Pengerusi Penyelaras BN di sesuatu tempat saja.

Razlan yang juga merupakan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Seputeh juga turut mengaitkan keikhlasan kerajaan negeri dan kerajaan sedia ada hari ini. Dalam manifesto Pakatan (tipu) Rakyat sebelum memenangi Pilihanraya Umum (PRU) yang lepas, mereka telah berjanji pelbagai perkara termasuklah memberikan bantuan sebanyak RM600 kepada ibu tunggal di Selangor. Namun setelah hampir 5 tahun menerajui Selangor, kerajaan Pakatan gagal mengotakan janji tersebut. Berlainan pula dengan kerajaan sedia ada hari ini yang tidak menjanjikan BR1M dalam manifesto PRU yang lepas tetapi telah menyediakan dan memperuntukan jumlah tertentu untuk meringankan beban rakyat.

Menurut beliau lagi, pemberian pelbagai bantuan hari ini bukti kerajaan BN ikhlas berkongsi bersama dan membangun bersama rakyat selain dari pembangunan dan sosio ekonomi negara masih tetap diteruskan secara pesat.

Satu nasihat yang turut disampaikan beliau kepada sebilangan rakyat yang gagal meyakini kerajaan BN hari ini adalah pastikan kerajaan Pakatan tunaikan janji² mereka terlebih dahulu sebelum membezakan janji² kerajaan BN.

Mohd Razlan Muhammad Rafii

Pengerusi UMBWP
Ketua Pergerakan Pemuda 
UMNO Bahagian Seputeh

Saturday, 23 February 2013

Live !!! @Khalid_Ibrahim !!! Kami Bantah Pembinaan DatumJelatek !!! #TolakPR


Istimewa untuk Khalid Ibrahim

Kaum Cina turut membantah

Uncle Cina turut membantah pembinaan DatumJelatek

Kami membantah !!!
Cerita DatumJelatek klik di sini
Gambar Uzaidi Udanis @uzaidi

@Khalid_Ibrahim Jual Tanah Orang Melayu Untuk Duit Jentera Pilihanraya Pakatan Rosak ? #TolakPR



Pagi ini dianggarkan sekitar 500 orang penduduk dari pelbagai lapisan masyarakat berhimpun di Keramat bagi menyuarakan rasa ketidakpuashatian mereka terhadap kerajaan negeri Selangor.

Seperti diketahui, tanah milik kerajaan Selangor ini akan dibangunkan menjadi satu kawasan ekslusif yang dirasakan sangat tidak adil bagi rata-rata penduduk yang berbilang kaum di sini.

Bahkan usaha kerajaan negeri Selangor yang menjual kepada kaum Kiasu Singapura adalah tampara  terhebat yang terpaksa diterima penduduk andai tiada usaha menghalangnya daripada berlaku.
Apa yang dikatakan oleh penduduk sekitar Keramat ini adalah satu kebenaran yang seharusnya membuka mata rakyat. 

Malaysia khususnya rakyat Selangor apabila tanah orang Melayu dibangunkan projek hartanah yang mana nilai bagi sebuah unit adalah RM 700 ribu yang sudah pasti tidak mampu dibeli oleh orang melayu terutama penduduk Datuk Keramat itu sendiri.

Apa yang dilakukan kerajaan Pakatan Selangor ini adalah tidak lain hanya untuk memperkayakan diri mereka tanpa mempedulikan nasib rakyat dikawasan tersebut. Keuntungan jalan singkat sememangnya merupakan gerak kerja Pakatan PAS,DAP dan PKR ini bukan sahaja di Selangor malah negeri negeri yang mereka kuasai.

Harga rumah di Selangor naik dengan begitu ketara waktu ini yang mana ramai rakyat Selangor sendiri tidak mampu membeli walaupun sebuah rumah. Dengan luahan penduduk yang mengalami masalah harga rumah yang tinggi pihak kerajaan Pakatan Selangor langsung tidak ambil peduli sebaliknya projek hartanah bilion ringgit menjadi sasaran mereka agar perut mereka kenyang dengan wang pembeli Cina Singapura.

Berkemungkinan besar suatu hari nanti nasib penduduk di Lembah Klang akan menjadi seperti penduduk di Pulau Pinang yang terpaksa merempat dan berhijrah keluar dari tanah kelahiran sendiri demi survival hidup.

Rakyat tak usah menunggu pelbagai bala dan bencana jatuh di atas kepala pada masa akan datang. Ubah pendirian dan tutupkan terus peluang kerajaan Selangor yang zalim hari ini untuk ditamatkan perkhidmatan mereka selepas PRU13 nanti.

Rujuk di DatumJelatek.

TM lihat yang jual pon syarikat property dari Singapura !!!

@n_izzah Perigi Mencari Timba @RajaNongChik


Hidung Tak Mancung Pipi Tersorong #TolakPR


Baru-baru ni Nurul Izzah hantar surat cabar Dato Raja Nong Chik berdebat. Walaupun dah banyak kali Dato Raja Nong Chik dah banyak kali cakap dia lebih suka membantu rakyat dari buang masa berdebat dengan Nurul Izzah, tapi Nurul Izzah tak reti-reti bahasa jugak. Dia masih lagi kemaruk nak berdebat dengan Raja Nong Chik.

Terkini, Nurul Izzah dah siap pasang banner di seluruh Lembah Pantai war-warkan kononnya debat dia dengan Dato Raja Nong Chik akan diadakan pada 24 Februari ni.

Hek eleh, gila bayang ke kau Nurul? Orang dah kata tak nak, kau pulak yang beria-ia sampai setkan tarikh sendiri.

Kau ni macam perempuan kena reject lah Nurul. Orang lelaki dah kata tak hingin, kau pulak yang gila bayang sampaikan setkan tarikh perkahwinan sendiri. Lepas tu kau pasang banner merata-rata ajak orang datang kenduri, siap hantar kad jemputan kahwin lagi! Bak kata pepatah, macam perigi cari timba. Lagi satu pepatah yang sesuai, hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong!

Yang kau beria-ia sangat nak berdebat ni mengapa Nurul?

Setiausaha Politik Nurul Izzah, Fahmi Fadzil berkata, “Walaupun cabaran ini telah ditolak sebelum ini, cabaran itu dikemukakan semula berikutan dakwaan Raja Nong Chik bahawa Nurul Izzah tidak menunaikan tanggungjawabnya di Lembah Pantai.”

“Nurul Izzah kononnya tidak membawa apa-apa kebaikan dan pembangunan kepada Lembah Pantai. Dakwaan ini sangat serius kerana YB Nurul Izzah sebenarnya telah banyak berjasa kepada Lembah Pantai.”

Bila perkara ni diajukan media kepada Dato Raja Nong Chik untuk ulasan, mudah sahaja jawapan Dato Raja Nong Chik.

“Kalau betul dia banyak berjasa untuk Lembah Pantai, senaraikan jasa-jasa yang pernah dia buat. Kita bandingkan dengan khidmat saya kepada penduduk Lembah Pantai. Tak perlu nak debat-debat. Biar penduduk Lembah Pantai sendiri bandingkan sumbangan saya dan Nurul Izzah dan buat pilihan sendiri di peti undi.”

Betul juga cakap Dato Raja Nong Chik tu. Kalau setakat nak banding jasa, tak payah debat, senaraikan je semua jasa-jasa kau. Print risalah dan sebarkan kat semua orang. Lepas tu penduduk boleh bandingkan sendiri jasa kau dengan jasa Dato Raja Nong Chik.

Pasal apa kau tak nak buat macam tu Nurul? Haaaa, jawapannya mudah je, sebab dia memang tak pernah buat jasa di Lembah Pantai. Apa yang dia tahu buat ialah lempar fitnah, curi kredit dari usaha Dato Raja Nong Chik dan cuba halang usaha baik yang di bawa oleh Dato Raja Nong Chik.

Tak percaya? Boleh baca sendiri macam mana Nurul Izzah cuba halang pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kerinchi dan juga macam mana Nurul cuba curi kredit dari usaha Dato Raja Nong Chik di Pantai Permai. Ni baru sikit je aku senaraikan.

Aku pun hairan juga bila Nurul Izzah merengek kononnya tak dapat liputan media untuk menjawab dakwaan Dato Raja Nong Chik. Habis tu media pro-pembangkang kan banyak yang suka buat liputan pasal kau, tiap-tiap hari ada berita pasal Nurul Izzah dalam Malaysiakini, Malaysian Insider, Malaysia Today, Malaysia Chronicle, Free Malaysia Today dan macam-macam lagi! Tu belum ambil kira media parti pembangkang macam Harakah, Suara Keadilan, Selangor Times dan Roketkini. Blogger Pakatan pun ramai. Dalam akhbar Sinar Harian pun kau ada ruangan tetap. Tak cukup liputan lagi ke?

Jadi bila kau merengek kononnya tak dapat liputan media, nampak sangat kau ni kaki temberang.

Nasihat aku kat kau Nurul, dari buang masa merengek nak berdebat, baik kau gunakan masa yang ada untuk berkhidmat kepada rakyat. Contohilah Dato Raja Nong Chik. Sampai PRU nanti rakyat sendiri akan nilai kau ni memang berjasa atau cuma pandai cakap tapi tak tahu buat kerja!

Seperti di Batu, ahli parlimen pemalas Batu si Tian Chua yang pemalas tak buat kerja tapi menyibuk nak berdebat dengan Ketua UMNO Bahagian Batu !!!

Friday, 22 February 2013

@NajibRazak Sabotaj Hubungan Liwat @anwaribrahim Bersama @nikabdulaziz & @abdulhadiawang #TolakPR


Pok Nik "I rela"



Ini lah ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim, pakar liwat Malaysia di Sabah !!! Lihat bagaimana beliau menikam dari belakang (seperti kepakarannya) dan perlekehkan rakan sekutunya dalam pakatan rosak untuk mendapat sokongan orang Sabah yang beragama Kristian !!!

Sudah pasti Pok Nik dan Hadi Awang tidak akan berkata apa apa tentang ulasan Anwar ini kerana mereka berdua ini tidak mampu buat apa apa kerana mereka di bawah telunjuk Anwar !!! Kerana kebodohan mereka ini berdua ini, ramai pengikut pas yang taksub pun menjadi pak turut macam mereka !!!

Lihat juga bagaimana Anwar cuba manghasut untuk menimbulkan tidak kepuasan hati orang Sabah beragama Kristian kepada orang Islam !!! Dari sudut Islam, kita lihat Anwar ini menjual kalimah Allah kepada agama lain untuk disekutukan !!!

Kalau ini lah cara Anwar mendapat undi, kita orang Islam harus menentangnya dan memastikan Anwar jatuh pada PRU akan datang !!!

Thursday, 21 February 2013

KL CHRONICLE respon Kpd @ rafiziramli & The Malaysian Insider

Sebagai Lembu, Jangan Suka Menyondol #TolakPR
Rafizi the Bull
Kurang daripada 24 jam selepas Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Tun Razak mengumumkan di permulaan Rail Kelajuan Tinggi Rail projek antara Kuala Lumpur dan Singapura, PKR Strategik Pengarah Rafizi Ramli aka Rafizi Lembu mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat juga akan memasuk Kelajuan Tinggi Interstate ia Projek kereta api sebagai sebahagian daripada manifesto mereka.

Bagaimana ironis, sebelum ini terdapat tidak pernah disebut oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mana-mana projek keretapi berkelajuan tinggi, juga lupa tentang kelajuan tinggi, saya telah tidak didengar di mana-mana ceramah beliau di youtube bahawa dia menyebut apa-apa tentang menyediakan pengangkutan awam, kecuali bahawa harga minyak akan mengurangkan sekali PR berada dalam kuasa, murah kereta, pendidikan percuma dan lain-lain

Jika kita memberi tumpuan kepada isu di tangan. Saya telah melihat komen & cadangan oleh Rafizi Ramli dan kita boleh membuat kesimpulan bahawa ia adalah sangat lemah dalam pelaksanaan rancangan, dan kesahihan idea.

Pertama: Walaupun manifesto PR hanya akan dilancarkan ini hari Isnin, kita boleh memberi pratonton awal bahawa ia akan memberi komitmen khusus untuk membina sistem rel kelajuan tinggi antara negeri. Sistem akan menghubungkan bandar-bandar utama di sepanjang laluan dari Perlis ke Johor Baru, dan menyambung pantai timur Malaysia ke pantai barat

Kita telah mendengar bahawa Rafizi Ramli adalah bakat yang luar biasa cerah di Petronas apabila beliau dengan Syarikat Minyak Negara. Walau bagaimanapun, sebagai seorang akauntan, kitai akan berharap beliau telah melakukan penyelidikan sebelum menjanjikan rakyat sesuatu bahawa kerajaan Malaysia telah memutuskan.

Kelemahan dalam cadangan Rafizi adalah bahawa ia tidak memberikan apa-apa yang berbeza berbanding dengan inisiatif kerajaan BN dengan Singapura, Pada asasnya, ia adalah hanya plagiarisme idea. Lihat, mana-mana pelabur yang mahu melabur atas keretapi kelajuan tinggi memerlukan WANG. Ini bermakna jumlah yang tinggi perbelanjaan modal (CAPEX).

Dalam usaha untuk projek ini untuk menjadi menarik, ROI mempunyai tinggi, dan untuk ini berlaku adalah untuk anda mempunyai kelantangan yang tinggi penumpang. Melalui laluan tunggal antara Singapura - Kuala Lumpur tidak akan menguntungkan, ia perlu diasingkan ke dalam beberapa stesen untuk memastikan bahawa jumlah penumpang terus meningkat.

Itulah sebabnya keretapi laju pelan oleh BN, yang saya telah diberitahu oleh orang-orang biasa dengan projek itu akan termasuk sekurang-kurangnya 5 stesen utama iaitu:

1. Singapura
2. Johor Bahru
3. Melaka
4. Negeri Sembilan
5. Kuala Lumpur

Walaupun ia masih di peringkat awal, pelan ini oleh kerajaan BN harus kuat kerana kita bercakap kira-kira 5 negeri (Singapura sebagai keadaan 1) bergabung bersama-sama untuk projek pengangkutan awam yang utama. Adakah ini tidak dipanggil sistem rel kelajuan tinggi antara negeri - sebagai apa yang dijanjikan oleh Rafizi?

Kita kasihankan Rafizi, tanpa apa-apa idea yang konkrit dan mampan, dia mempunyai untuk menyalin idea-idea oleh BN dan membuat ia bunyi bahawa ia adalah idea-idea beliau. Oh dan apa yang dengan kenyataan ini keluar dari mulut Rafizi:

Projek ini meletakkan keutamaan orang pertama lebih-lebih lagi, dan ia akan menjadi perbezaan utama di antara Barisan Nasional (BN) dan PR

Elo Rafizi, projek kelajuan keretapi yang tinggi adalah untuk rakyat. Jika Rafizi mengatakan bahawa harga tiket akan menjadi mahal dan lain-lain, dia bercakap merapup kerana belum pengumuman yang dibuat dan kita menasihati Rafizi tidak untuk mengesahkan - menggagalkan sesuatu yang anda tidak tahu. Hei Rafizi mungkin anda melakukan lebih baik daripada ini.

KL CHRONICLE

Tuesday, 19 February 2013

Elaun Bulanan Pencacai PR

Tugas Menfitnah Dan Mensabotaj #tolakPR

Patut lah dok hentam UMNO dan Barisan Nasional hari hari tak kira siang ataupun malam, pencacai pencacai cybertropper Pakatan Rosak rupanya dapat elaun yang agak lumayan. Mereka mendapat elaun sebanyak RM3000 seorang dari Zuraidah Kamaruddin aka Mak Lampir yang menyediakan gaji pencacai pencacai. Elaun tersebut diserahkan kepada Fariz Musa untuk diagih agihkan kepada pencacai pencacai tersebut.

Persoalan TM, kalau lah gaji Zuraida sebanyak lebih kurang RM19 ribu sebulan sebagai ahli parlimen. Daripada mana Zuraida dapat duit sebanyak RM36 ribu sebulan untuk membayar 12 pencacai pencacai cybertrooper PR dibawah kendalinya?

TM- tergugat iman TM yang penganggur :(

Monday, 18 February 2013

@mbnizar Lilin Hack Jabatan Penerangan ?

Nizar Suka Menfitnah  @NajibRazak @MuhyiddinYassin #tolakPR
Kenyataan Nizar di twitternya !!! KLIK SINI untuk kupasan oleh Panglima Perang Cyber
eakhbar.penerangan dihack oleh pengodam !!! KLIK SINI lapuran dari Gosip Rakyat
Awal pagi tadi, TM terperanjat apabila seorang rakan TM memberitahu bahawa eakhbar Jabatan Penerangan telah diserang pengodam. Maka yang berada TM berada di luar memberi rakan rakan UMBWP !!! Maka dengan segera sahabat TM, Gosip Rakyat dan REZQEENHIL bertindak untuk memberitahu pihak Jabatan Penerangan dan orang ramai tentang perkara ini !!!

 Pengodam telah memasukan kenyataan bahawa 'Dato' Seri Najib Secara rasmi telah meletak jawatannya hari ini selalu Perdana Menteri Malasia diatas desakan rakyat Malaysia. Beliau juga Memohon maaf kepada Nik Aziz. DSAI Dan semua parti lawan diatas fitnah fitnah yang pernah ditabur beliau selama ini.

Kalau tempoh hari fitnah Nizar Lilin mengatakan Kerajaan Malaysia telah menerima pampasan 207 billion untuk mangsa 'Keretapi Maut' dari kerajaan Jepun. Kali ini Nizar Lilin melatah dengan sendiri, mengeluarkan kenyataan di twitternya yang berbunyi sebegini 'Jangan terkejut najib meletakan jawatan PM dalam seminggu dua ini memandangkan asakan & desakan dalaman umno yg di ketuai Tun M bersama TPM' 

Kalau berdasarkan dari apa yang kita lihat dari twitter Nizar Lilin, secara tidak langsung kita boleh katakan ada kemungkinan besar Nizar Lilin adalah perancangan kepada pengodaman kepada eakhbar Jabatan Penerangan pada hari ini. Dengan kenyataan twitternya, lihat lah betapa Nizar Lilin dari PAS pakatan rosak ini sungguh terdesak dan cuba juga untuk menfitnah Tun M dan Tan Sri Muhyiddin dengan mengatakan mereka berdua sedang mengasak Perdana Menteri !!!

TM lihat PR semakin terdesak !!!

Sunday, 17 February 2013

@tianchua Menipu Orang BBS

Terpaksa Mereka Cerita #tolakPR @abs115

Setelah terpaksa mencari tempat lain untuk berceramah, rupanya Tian Chua yang parlimen Batu yang sangat terdesak untuk menutup kelemahannya sebagai ahli parlimen Batu yang tidak membuat kerja. Setelah mencari apa yang boleh up kan dia semula, dia telah berjumpa seorang Ketua UMNO Cawangan.Fasa 3 Bandar Baru Sentul yang agak lama tidak menyertai aktiviti UMNO di Bahagian Batu.

Nama Ketua Cawangan tersebut Badaruddin Ismail telah secara rasminya menyertai PKR Batu disaksikan oleh pendengar ceramah yang tidak melebihi 100 orang.

Klik di SINI untuk cerita berkaitan !!!


Tetapi bekas ketua cawangan UMNO tu kata :

Badaruddin Ismail keluar UMNO
“Saya masih lagi Ketua Cawangan. Selepas ini saya tunggu apa tindakan Umno terhadap saya,”

TM pun heran lah kenapa bekas Ketua Cawangan ini agak bengap sangat. Sebenarnya apabila dia dengan rasminya menyertai PKR, UMNO Bahagian Batu tidak perlu lakukan apa apa kerana dengan sendirinya keahliannya sebagai ahli UMNO telah gugur !!!


Kalau dilihat pada twitter dan flyer diatas pula, kita boleh lihat bagaimana Tian Chua dan macainya Rozan cuba menipu orang di Bandar Baru Sentul dengan mencanangkan dan war warkan bahawa Badaruddin Ismail yang hanya seorang ketua cawangan adalah  AJK bahagian!!! 

SEBENARNYA BADARUDDIN BUKAN LAH AJK BAHAGIAN SEPERTI DICANANG !! 

PENIPUAN TERDESAK OLEH TIAN CHUA DAN MACAI MACAI PKR BATU PERLU DIKETAHUI ORANG RAMAI TERUTAMA PENGUNDI PENGUNDI DI BATU !!!

Sesungguh orang penipu seperti Tian Chua dan orang PKR tidak layak untuk menerajui parlimen Batu dan perlu dijatuhkan pada PRU akan datang !!!

@rizalmanmokhtar Ciri Pemimpin UMNO Yang Prihatin

Lama Jangan Dilupa #BNBagus @NajibRazak 

Rizalman mengambil kesempatan untuk menyuap makanan 

Walaupun Datuk Rizalman Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan merangkap Ketua Pemuda Bandar Tun Razak, dia tidak pernah melupakan kepada pejuang lama. Dalam kesibukan dengan tugas yang berat di sekelilingnya, namun yang telah berjasa kepada Sg Besi dan Bandar Tun Razak tidak pernah dilupakannya. Beliau telah meluangkan masa untuk melawat Ustaz Eunos yang terlantar di Hospital Unversiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

Ini lah ciri ciri yang diperlukan pamerkan oleh semua pemimpin pemimpin yang lain. Semoga lawatan Rizalman ini dapat menghiburkan hati Ustaz Eunos dan semoga sembuh dengan segera, insyallah.

Saturday, 16 February 2013

Orang BBS Usir @tianchua & @rafiziramli

Terpaksa Tukar Tempat Ceramah #TolakPR @abss115 @Dominiclauhc
Rozan yang berangan menjadi setpol Tian Chua meroyan di tweet pada semua orang

Tahukah korang ceramah Tian Chua, ahli parlimen Batu dan Rafizi Lembu yang sepatutnya di dataran depan Menara Orkid pada 15 febuari terpaksa bertukar kandang .. ops maafkan saya ..  bertukar tempat kerana bantahan dari penduduk setempat ! Akhirnya mereka terpaksa berceramah di Sentul Fasa 8 & 9.

Klik di SINI untuk cerita berkaitan !!!

Sebenarnya orang di parlimen Batu sudah bosan dan meluat dengan Tian Chua ahli parlimen paling pemalas dalam sejarah parlimen Batu ! Oleh itu macam biasa TM menyeru kepada semua pengundi di parlimen Batu untuk menjatuhkan Tian Chua pada PRU akan datang !!!

Allahuakhbar ! Haron Din Pejuang Fisabilillah

Saya Tak Nak Allah Yang Dikufurkan @nikabdulaziz

Dato Haron Din telah dimaki hamun oleh sebilangan penyokong Pakatan khususnya DAP hanya kerana mempertahankan kalimah Allah dari digunakan oleh Kristian..

Ini sedikit sebanyak menimbulkan rasa tak senang dikalangan ulamak serta pengikut-pengikut Pas yang setia kepada Majlis Syura Pas..

Dari maklum balas awal.., 30 ribu ahli Pas yang pro ulamak bersedia untuk keluar parti jika benar Dato Haron Din meletak jawatan..

Baca lagi, sila klik sini !!!

Tuesday, 12 February 2013

PAS Kawasan Batu Kebumikan @tianchua Di Taiping ?

Penipuan Besar Oleh PAS #tolakPR
Kubur Sebenar Mat Indera
Kelmarin satu sidang media bersabit kubur Mat Indera telah diadakan di Hotel Taiping Perdana, Kampung Jambu, Taiping.

Dalam sidang tersebut, penerangan yang eksklusif telah dibuat oleh 5 beradik yang merupakan keluarga penggali dan penjaga kubur, mereka adalah penduduk asal Kampung Jambu yang dahulunya dikenali juga sebagai Kampung Haji. 

Kampung yang wujud  seawal pembukaan bandar Taiping itu didiami oleh seorang Haji yang dihormati oleh kaum Cina di sekitar bandar Taiping dan mereka menamakan kampung tersebut sebagai Haji Kampung (Kampung Haji). 

Klik Sini Untuk Cerita Berkaitan !!!


Akhir tahun 70an Kampung Haji yang dahulunya merupakan Kebun Jambu telah bertukar menjadi sebuah kampung tersusun dan dikenali sekarang sebagai Kampung Jambu, jika ditulis Kampung Haji pun surat-menyurat akan sampai.

Kampung tersebut terbahagi kepada dua bahagian, iaitu sebelah timur dan sebelah barat dan pembahaginya ialah jalan raya ( Jalan Masjid) antara masjid daerah dan stesen bas.

Lokasi kubur betul-betul terletak di belakang hotel tersebut.


Perlu dimusnahkan binaan ini kerana mencemar kesucian tanah perkuruan Islam Taiping
Kelima beradik ini anak penggali kubur ini amat mengenali kubur Mat Indera yang menjadi lokasi permainan mereka zaman kanak-kanak.



Mereka amat terperanjat apabila pemimpin Pas telah menunjukkan gambar kubur Mat Indera yang diluar peta minda mereka. Kubur yang disiarkan dalam akhbar Sinar Harian dan laman-laman blog adalah palsu.
Peta Kubur Kg Jambu
Bukti lain ialah kubur-kubur di kiri kanan kubur yang didakwa milik Mat Indera semuanya bertarikh dari Tahun 2004 hingga 2010, oleh itu kubur yang didakwa milik Mat Indera adalah milik orang lain. Kemungkinan milik kaum keluarga yang bersebelahan dengannya.

Abang Din selaku jurucakap berharap keluarga kubur tersebut dapat tampil untuk menuntut kembali hak mereka daripada menjadi mangsa pembohongan Pas.



Keluarga Penggali Kubur yang tahu sejarah sebenar berbanding Pak Akub yang hanya menantu kepada penggali kubur
Pak Akub sebagai penjaga kubur tersebut sudah tentu mengetahui kubur sebenar Mat Indera. Akan tetapi mungkin terpaksa menutup mulut atas arahan Pas kerana kubur tersebut seperti jirat Cina, siap dengan dataran kecil di bahagian kaki seperti tempat meletak colok dan gambar.

Oleh sebab itu kemungkinan Pak Akub terpaksa bersekongkol dengan Pemimpin Pas dan berlakulah satu pembohongan besar. Ia seperti kisah Kasim Selamat yang ditipu oleh Ibu Mertua. (Filem Ibu Mentuaku P Ramlee).

Kini, dengan penjelasan sebenar anak-anak penjaga kubur zaman 50an, berharap Pas dan Pak Akub tidak lagi menipu pengikutnya.

Kubur palsu wajib di kembalikan ke bentuk asal dan Pas perlu membuang papan tanda tersebut segera.

AJK. Masjid Taiping dan Majlis Agama Islam Perak juga perlu merobohkan binaan jirat di atas kubur asal Mat Indera kerana ia mencemarkan kesucian tanah perkuburan tersebut.

Kita tidak mahu lambang bintang 3 wujud di binaan tersebut. Bertindak sekarang, jangan jadi seperti kubur keramat tok bidan di Klian Pauh satu ketika dahulu.

Kubur Siapa Dipacak Bakut Nama Mat Indera ?
Pas juga perlu menghentikan lawatan-lawatan ke kubur tersebut. Menurut ahli keluarga tersebut kubur palsu kerap dikunjungi oleh rombongan Pas dari seluruh negara. Malah papan tanda juga adalah sumbangan daripada Pas Kawasan Batu dari Kuala Lumpur.

TM - Kalau dahulu PAS tuang minyak wangi di kubur mereka yang meninggal di peristiwa Memali ! Kini PAS memalsukan kedudukan kubur Mat Indera dengan meletakan nesan berukir nama Mat Indera di atas kubur baru usianya !!! PAS kini menjadi kubur yang berkemungkinan berlaku perkara khurafat !!!